Close
Logo

O Nás

Cubanfoodla - Tento Populární Víno Hodnocení A Recenze, Idea Unikátních Receptů, Informace O Kombinacích Zpravodajství A Užitečných Příruček.

Kultura

Proč by vzdělávání o víně mohlo zachránit průmysl

Pro třetí a poslední epizodu v našem třídílném seriálu zdůrazňující několik z nich 2023 Future 40 Tastemakers Marie Cheslik řeší naléhavou otázku: „Jak zpřístupním víno všem?



Jako sommelier a podnikatel sídlící v Chicagu si Cheslik všiml, že víno není na Středozápadě příliš horké téma. Ale nebylo to nutně proto, že by to lidi nezajímalo. Často zahlceni průmyslovým žargonem a dusným kulturním vnímáním, prostě neměli bezpečný a informativní prostor, aby o tom mohli mluvit.

Mohlo by se vám také líbit: Jste vinařský snob? 8 červených vlajek na místě

V roce 2020 založil Cheslik Taková vína jako platforma pro vzdělávání o víně, aby bylo víno zábavnější a přístupnější. Jejím posláním je pomoci více lidem získat důvěru ve víno tím, že přeloží složitou terminologii do jednoduché angličtiny a vytvoří podpůrnou komunitu, kterou láskyplně nazývá „Slik Squad“.



Cheslik od té doby rozšířil svůj dosah na Tik tak , kde její příbuzné scénky pomáhají více než 65 000 sledujícím, aby se cítili vidět, pohodlně a slyšeli – základní složka při vytváření inkluzivnějšího průmyslu, poznamenává.

Poslouchejte, jak Cheslik sdílí svou průmyslovou cestu; nachází zasvěcené paralely mezi její bývalou kariérou registrované zdravotní sestry a obchodem s vínem; a sdílí svou vizi inkluzivnějšího vinařského prostředí.

  Logo Apple Podcast
  Logo podcastu Google


Přepis epizody

Přepisy jsou generovány pomocí kombinace softwaru pro rozpoznávání řeči a lidských přepisovačů a mohou obsahovat chyby. Před citováním zkontrolujte odpovídající zvuk.

Řečníci Hrají: Samantha Sette, Marie Cheslik, Jacy Topps

Jacy Toppsová 00:09

Dobrý den, vítejte u podcastu Wine Enthusiast. Sloužíte kultuře nápojů a lidem, kteří ji řídí. Jsem Jacy Topps. Toto je poslední epizoda naší třídílné série, která zdůrazňuje některé z letošních funkcí. 40 degustátorů Wine Enthusiast se vždy zaměřoval na komunity, které byly tradičně vynechány z konverzace o víně. Dříve 40 pod 40. Budoucí 40 je složena z inovátorů, zastánců chuti a ti, kteří je přivádějí do vinařského průmyslu do budoucnosti. Což mě tento týden přivádí k našim hostům. Marie Cheslíková. Marie je certifikovaná sommelierka a zakladatelka společnosti Slik Wines, jejímž posláním je poskytovat přístupné vinařské vzdělávání. Marie se posadí s naším digitálním webovým producentem Samem Settem. Poslouchejte tedy, jak Marie vysvětluje, proč je zapálená pro zpřístupnění vzdělávání o víně, co ji v oblasti vína frustruje, jednu věc, kterou by učila, kdyby měla o víně učit jen jednu věc, a jak vytváří svou online vzdělávací platformu poutavé a interaktivní. Calling je kolekce snů kalifornských vín, která nabízí výraznou škálu odrůd, stylů a nejlepší ve své třídě Appalachians. Vinař James MacPhail dává každému vínu jasný, jedinečný hlas, spolupracuje s renomovanými rodinnými pěstiteli na výrobě Chardonnay, Pinot Noir a Cabernet Sauvignon, přičemž v tomto procesu nasbírá více než 7090 bodů. Připojte se k jedné z výzev, plně přizpůsobitelných vinařských klubů a získejte první přístup k novým vydáním, speciálním ročníkům knihoven a dalším. Se čtyřmi možnostmi členství je tu klub pro každého milovníka vína, obdržíte tři zásilky ročně nebo vyzkoušejte měsíční předplatné s doručením tří lahví měsíčně přímo k vašim dveřím. Pro více informací a přístup nás navštivte na adrese volajícího nadšence zpětného lomítka wine.com.

Samantha Sette 02:29

Ahoj všichni a vítejte v podcastu pro nadšence vína. Jmenuji se Samantha Setter a jsem producentkou digitálního webu zde ve Wine Enthusiast a dnes mám tu čest mluvit s Marií Cheslikovou, jednou z budoucích 40 letošních oceněných. Každý rok Wine Enthusiast oceňuje různorodou skupinu chuťových tvůrců, kteří přinášejí nápojový průmysl do budoucnosti. Jsou mezi nimi vinaři, pedagogové, pivovarníci, sommeliéři a nejrůznější profesionálové, kteří nacházejí jedinečné způsoby, jak otevírat dveře a stavět mosty v oboru. Marie je certifikovaná sommelierka a zakladatelka slik vín, zábavné, přístupné a zároveň informativní platformy pro vzdělávání o víně. Než se ponoříme do světa dostupného vinařského vzdělávání, Marie, nevadí ti se podělit o něco více o sobě a o tom, jak vznikla slik vína?

Marie Cheslíková 03:14

Tak určitě. A vystihl jsi to. To bylo skvělé. Opravdu jen moje výška výtahu v podstatě není, ale ano, jmenuji se Marie Cheslik. Věřím v zábavné, přístupné, každodenní vinařské vzdělávání a začal jsem se slik vína, což je jen konec mého příjmení. Takže to S L I K začalo na začátku COVIDu v srpnu 2020. Opravdu se rozhoduji, kam chci ve světě vína jít. Před COVIDem jsem pracoval v restauracích. Před prací v restauracích jsem pracovala dokonce jako zdravotní sestra. Takže jsem prožil pár životů a opravdu jsem se rozhodl, že víno je něco, co mě nadchlo, ale také lidi a lidi, kteří za tím stojí. Takže slik vína byla moje cesta a moje poslání, abych prozkoumal, jak mohu víno zpřístupnit všem? A jak to vypadá? A když jsme v té době začínali, vypadalo to spíše jako virtuální akce, protože to bylo na začátku a COVID samozřejmě velmi populární. A opravdu se to časem změnilo. A věděl jsem, že se to musí stát, aby kluzký rostl. Ale poslání zůstává stejné, zábavná a přístupná vinařská výchova pro každého. A způsob, jakým se to začalo měnit v Ano, virtuální akce, ano, dělat akce pro lidi. Začalo se to ale měnit spíše v online podnikání, kde jsem začal tvořit obsah, nejen pro sebe, abych dělal reklamu tomu, co dělám a své dovednosti, ale také pro ostatní lidi. Začal jsem získávat uznání od mnoha různých druhů značek vína. A lidem se začal opravdu líbit obsah, který jsem dělal. A poměrně rychle jsem si vypěstoval malou sledovanost. Mám téměř 90 000 sledujících na všech svých platformách a opravdu je používám jako zpětnou vazbu, abych řekl: Co máš na víně rád? Co vám na víně vadí? Co si přejete, aby existovalo ve vinařském světě, tak je láskyplně nazývám, můj úhledný oddíl, lidé, kteří mě sledují, moji následovníci, se kterými se snažím co nejlépe komunikovat s každým, kdo se ke mně dostane. A to skutečně vytvořilo tuto silnou strukturu produktového trhu, která zapadá do trhu s vínem. Vytvořil jsem tedy online kurz vína, který podle mě neuvěřitelně dobře vyhovuje týmu sliků a jejich potřebám. A také pracuji na několika knihách, jak číst etiketu vína, což znamená, že kdybych měl naučit jednu věc o víně, pravděpodobně by to byla ona věc. Takže je to poslání úhledného a dostupného vinařského vzdělávání pro každého.

Samantha Sette 05:36

Děkuji moc za sdílení toho všeho. Zdá se, že se vaše mise rozšiřuje do mnoha různých směrů. A rád bych dokonce na chvíli udělal krok zpět, protože jste zmínil, že máte předchozí historii ve zdravotnictví. A kde se tedy vzal ten klíč? A co vás vlastně inspirovalo k tomu, abyste se dostal k vínu?

Marie Cheslíková 05:53

Jo, je tam vtip o tom, že sestry potřebují na konci dne sklenku vína nebo kterýkoli poskytovatel zdravotní péče, zvláště během COVID. No, dostala jsem se k ošetřovatelství, protože jsem měla lidi strašně ráda. A moc se mi líbilo spojení s lidmi. A opravdu se mi líbilo, že pomáhám, že jo. A skutečně zřejmým objektivním způsobem, jak někomu pomoci, je pomoci zachránit jeho život. A tak když jsem byl mladší, dávalo to největší smysl. A pak, když jsem nastoupila na zdravotnickou školu, pracovala jsem jako hostitelka v restauraci tady v Chicagu, kde stále sídlím, a líbilo se mi to, jako bych pracovala v takovém pitomém baru v centru Chicaga a opravdu jsem neměl možnost to mít tak rád jako já. Ale pamatuji si, že mi bylo tak 19. A měli jsme za hostitele jakoby tablo a že jsme mohli nalévat pivo lidem, kteří čekali. A právě jsem si myslel, že to byla ta nejlepší věc. A říkal jsem si, člověče, jako, restaurace jsou cool. Jako, tohle fakt rýpu, že jo. A tak když jsem začala pracovat jako zdravotní sestra, říkala jsem si, víte, být zdravotní sestrou je fajn, že? Dělá to spoustu lidí spokojených a šťastných. Ale vím, že je tu ještě jedna věc, o kterou se musím snažit. A musím o tom vědět víc a zjistit, jak daleko s tím můžu zajít. A tak jo, dostat se k vínu byl opravdu jen můj způsob, jak se dostat do restaurace. To byla restaurace vyššího kalibru, opravdu jsem chtěl udělat něco s michelinskou hvězdou, prostě něco vyššího stupně. A měl jsem pocit, že víno je jen dovednost, kterou mnoho jiných lidí nemá. A chtěl jsem v tom mít prsty. Takže dostat se do vína ze zdravotnictví bylo opravdu pragmatičtější než cokoli jiného. Ale změnilo se to v něco podobného šílenství. A prostě jsem miloval každý jeho krok.

Samantha Sette 07:35

Absolutně. A co vás konkrétně na této cestě z tohoto přechodu zatím nejvíce překvapilo?

Marie Cheslíková 07:43

Nejvíc mě překvapilo, jak moc je práce zdravotní sestry podobná práci v restauraci. A dokonce i to, co dělám teď, je to podobná sada dovedností přebírat složitá témata, ať už je to cukrovka nebo srdeční selhání, a převádět to do světa vína, vidím tolik paralel v přístupnosti a divném žargonu a prostě být příliš komplexní, že? Nebo možná i trochu tabu, jako mluvit o smrti v některých ohledech, ne? V rámci vinařského světa vidím spoustu paralel. A také bych žertoval, že mám pocit, že v obou scénářích dostávám vodu pro lidi, ať už je to v nemocnici nebo v restauraci, to byla moje hlavní práce ze 40 %, plnění sklenic na vodu.

Samantha Sette 08:30

Nikdy jsem o tom takhle nepřemýšlel. A já pocházím tak trochu z vědeckého zdravotnického prostředí, chcete-li, také. A máte tak pravdu, a že tolik lidí o víně neví. A je to těžké, protože je snadné pochopit, že není snadné komunikovat. A je tam ta bariéra, o které předpokládám, že to, od čeho se snažíte vymanit, se spíše snaží překonat.

Marie Cheslíková 08:53

Ano, naprosto.

Samantha Sette 08:55

A proč tedy víno a ne pivo, protože jste zmínil, že jste začal naléváním sklenic.

Marie Cheslíková 09:02

Cítil jsem, že ve víně je více příležitostí, protože víno se podílí na 30 % tržeb restaurací. A tak jsem měl pocit, že bych mohl přispět víc, abych mohl být cennější pro restauraci, když porozumím vínu. A samozřejmě, svět piva má historii stejně složitou jako svět vína. Ale bylo tu něco, co mě opravdu upozornilo na svět vína. A také si myslím, že s vínem je velký otazník. Jako, já jsem z Milwaukee ve Wisconsinu, a tak jsem předtím pil nějaká piva. Udělal jsem to jako, chápu to, ale mám pocit, že americká kultura modrých límečků už skutečně přijala pivní kulturu. Jako bych měl pocit, že už existují nějaké odpovědi na to, že jsou jako, no, existují řemeslné pivovary, které lidé milují a lidé milují zejména na Středozápadě. A s vínem. Jako bych na Středozápadě neviděl nikoho mluvit o víně, a pokud někdo ano, mohu na to přísahat? Nebudu přísahat, ale vy, Někteří lidé prostě, víte, opravdu kálí celou věc s vínem, že? A to jsem chtěl umět vyřešit. A mám pocit, že to myslím, mám pocit, že ano a v tu chvíli jsem se cítil, že bych mohl, a tak se moje cesta se slickem snaží přijít na to, jak to udělat dostupnější.

Samantha Sette 10:18

Absolutně. A co si tedy myslíte, že je víno nepřístupné oproti pivu a možná margaritě? Nebo se teď zdá, že koktejly v plechovkách jsou všude?

Marie Cheslíková 10:27

Jo, určitě. Chci říct, je tu pár různých věcí, že jo. A myslím, že v tomto rozhovoru můžete jít mnoha různými způsoby. Ale v hlavě mám pocit, že je to kombinace, dvě největší věci jsou terminologie. A stejně jako termíny, které používáme ve vinařském světě, a jen kulturní vnímání, tak trochu jako to, jak jsem dříve narážel na zdravotní péči, jako, že cukrovku můžete popsat někomu opravdu dobře nebo opravdu špatně. A jak to uděláte, v konečném důsledku určí, do jaké míry jsou v souladu s tím, jak používají inzulín, nebo jak moc se o sebe starají, že jo. Jako je to velmi silná věc, umět efektivně komunikovat tato složitá témata způsobem, který je přístupný. A myslím, že se o to snaží spousta lidí. A myslím, že spoustě lidí uniká pár věcí. A jsme stále trochu příliš žargonové, stále používáme slova jako víte, tříslovina a kyselost, dokonce i nohy a podobné věci, kde jsou z toho lidé jen zmatení. Tato slova jsou důležitá, když se dozvíte více o víně, ale nemůžete vždy použít tuto sadu slov hned. Takže si myslím, že jen termíny, které používáme, mohou být pro lidi opravdu zastrašující. A pak samozřejmě kulturní vjemy. Teď dělám tiktoks celý den, správně. A vidím trendy v obsahu vína. A vždy vidím nejoblíbenější videa o víně jsou ta, kde si lidé dělají legraci z vinných snobů, že? Jako ty, které vždycky vybuchnou, ať už je to parodie někoho jako falešná degustace vína, nebo jako, víte, jste na degustaci vína. A to se stává, že? Jako by se k tomu lidé tolik vztahovali. A to je zjevně pro lidi bolestivý bod. Víno bylo odjakživa spojováno se sofistikovaností a rafinovaností. A lidé nechtějí vypadat hloupě, že? A lidé mají rádi, když degustují nebo mluví o víně, mají takový tlak na to, aby to udělali správně, citovali, necitovali, a proto se ze své podstaty budete cítit nedostupní, když ty chyby dělat nechcete. Takže to jsou dvě největší věci, které vidím, pokud máte ve víně přístupnost.

Samantha Sette 12:32

To je pravda. Pamatuji si, že když jsem poprvé ochutnával víno, cítil jsem se tak vyděšený, protože jsem měl pocit, že mě testují. Jako by to byl kvíz. A potřeboval jsem dostat to správné slovo a něco jako opálení a jako já ani nevím, co to jako znamená. A cítím se divně, když to říkám právě teď v tomto podcastu. Ale je to tak, je tam tolik nuancí. A tak si myslím, co byste poradil někomu, kdyby byl v takové situaci? Kde nevědí, jak popsat víno, nebo cítili ten tlak? Nebo jak se toho tlaku zbavit? Jak to můžete zmírnit?

Marie Cheslíková 13:06

Že jo. Pro mě? Mám pocit, že důvod, proč jsem začal slik, byl, že jsem měl pocit, že odpovědí na tuto otázku bylo vzdělání. Je to jako vzdělání a dobrá komunita, že jo. A když řeknu o obou těch věcech, jako je vzdělání, tak trochu potřebujete vědět základní věci, že? A přirovnávám to k učení se jazyku jako vy, pokud jste tento typ člověka, který může chodit na hodinu francouzštiny, chodit na hodiny španělštiny a učit se francouzsky nebo španělsky sezením ve třídě, jako úžasné, více energie pro vás, měli byste to udělat. A můžete to udělat s vínem. A je tam spousta skvělých bezplatných zdrojů. Ale většině lidí by pravděpodobně více prospělo přestěhování do Francie, víte, nebo přestěhování do Mexika, aby se naučili nový jazyk a byli do něj plně ponořeni. Je to ta děsivější varianta. Lidé tuto možnost nedělají. Ale pokud to opravdu chcete udělat, byl by to nejlepší způsob, jak to udělat, je prostě se plně ponořit do sebe. A zjišťuji, že samozřejmě, pokud nemáte prostředky na to, abyste se hned přestěhovali do Napy nebo burgundské, víš, stačí najít skupinu lidí, ve kterých se cítíte dobře a kteří mluví vaším jazykem a opravdu se s nimi spojíte a ať už je to osobně ve vinotéce, to je hned na ulici, že? Jako znám spoustu lidí, kteří navštěvují degustace ve vinotékách, a díky tomu se cítí pohodlněji a říkají si: Oh, je to hned dole na ulici. po práci tam zajdu. A víš, moc se mi líbí, kdo tam pracuje nebo co, že? Slik je moje řešení na online odpověď na to, kde tolik z toho, co děláme, je online, ale pokud můžeme mít online komunitu, díky které se lidé cítí vítáni a cítí se dobře, a já vytvářím obsah, který je přístupný a jako trochu hloupý a umožňuje upřímné rozhovory o jako, nevím, co jsou třísloviny, a být jako, to je v pořádku. To je cool. Vítejte. Víte, pojďte dál. Takže najít dobrou skupinu lidí a ponořit se do té skupiny lidí, o kterých si myslím, že je nejlepší způsob, jak to udělat.

Samantha Sette 15:00

Absolutně. Pokud jde o takové komunity, jaké typy lidí najdete? hledáte tyto informace a hledáte toto vzdělání?

Marie Cheslíková 15:09

To jo. Takže, myslím, sídlím v Chicagu, že? Jsem opravdu Středozápad, čas od času to uvedu na své stránce. Takže si myslím, že lidé dělají tuto velmi přirozenou věc, kdy tíhnou k lidem s podobnými společnými zkušenostmi nebo k někomu, kdo dokonce vypadá jako oni. To je prostě lidská psychologie. Takže si myslím, že mám hodně obyvatel Středozápadu a hodně žen, které na moji stránku chodí, jsou takové, že je tak osvěžující vidět někoho jako ty mluvit o víně způsobem, který je tak lehký a zábavný. Takže je to tak trochu největší hlouček lidí, které mám v úhledném týmu. A pak jsem také německým vinařským velvyslancem. Takže mám také mnoho mezinárodních členů slik squad, což bylo opravdu zajímavé, protože se snažím zarámovat spoustu svých konverzací a obsahu o American Wine Experience, což mi připadá jako malý dip, tohle by mohlo být celý další podcast, na rozdíl od European Wine Experience, kde je to jako, je tu stále ta zeď a stále je tu ta bariéra. Ale víte, alespoň pokud jste v Německu, můžete jít do všech omáček v rámci rozumu a říkat si, ach, jo, víno se tady vyrábí, jako byste mohli jít na Moselu a být jako, ach jo, jako bych viděl vinici, chápu to. Ale pro Chicago je to jako, kam jdeš, a lidé ani nevědí, že v Michiganu vyrábíme skvělé víno. Lidé to ještě nevědí. Že jo? Nebo se tak lidé cítí. Není to, cituji unquote, jako skutečné místo pro výrobu vína. Ale je to jako, na americké straně se máme tolik co učit. Bylo tedy zajímavé sledovat, jaký druh lidí sleduje slik. Ale byla to celá řada. Bylo to úžasné.

Samantha Sette 16:39

To jo. A všiml jsem si tohoto rozdílu mezi prožíváním a učením. Nechci tomu říkat zeď nebo přechod, ale je to téměř šedá zóna mezi těmito dvěma, kde můžete mít obojí a s online virtuální platformou, jak tento zážitek simulujete? Jak se dostáváš na takovou úroveň učení,

Marie Cheslíková 16:59

konzistence, myslím já a konzistence, a opravdu oslovování lidí, kteří oslovují mě, jako se snažím reagovat na každý DM, který dostanu, opravdu jsem se snažil vytvořit něco, co je interaktivní a dává lidem určitý pocit vidět, ale to samozřejmě chce čas. A ne vždy se mi to povede. Víš, jako, někdy udělám kus obsahu a to propadne, půjdu dobře, jako, proč se to stalo? Co to bylo o tom, co potřebuji změnit a přimět lidi, aby se cítili jako, chtějí se tím více zabývat XYZ věcí. Takže je to, víte, je to, nikdy předtím jsem nepodnikal. Takže se tyto věci tak nějak učím za pochodu. A četl jsem hodně knih o marketingu, protože hodně z toho, co dělám, je marketing a hodně marketingu je komunikace. Takže spousta z těchto lekcí, o kterých učí marketéři, jako: Dobře, podnikáte, chcete, aby o tom lidé věděli. To je marketing, ne? to je reklama. A tak trochu využívám své osobní zkušenosti s věcmi, které jsem se naučil v obchodních knihách a marketingových knihách. A je tu jedna kniha, Anne Hadley je opravdu slavná, marketingová expertka a autorka. A má tento skvělý citát, o kterém přemýšlím, což je dobrý marketing, díky kterému vypadá společnost chytře. A díky skvělému marketingu se zákazník cítí chytrý. Takže nedělejte věci, protože máte pocit, že je to dobrý nápad. Možná je to užitečný nástroj, abyste mohli začít, abyste viděli, co funguje. Ale ve skutečnosti je konečným cílem sloužit této osobě a pomáhat ostatním těm lidem, kteří pomáhají šmejdům být vidět, a pomáhat lidem, aby se opravdu cítili pohodlně. Takže to je můj konečný cíl s tím, co se snažím udělat, aby lidé měli pocit, že jsou slyšet.

Samantha Sette 18:36

To zní opravdu naplňující. A líbí se mi, jak jste mluvil o marketingu, protože neděláte marketing pouze pro slik squad a slik vína, ale také pro víno obecně. Protože to vypadá jako nepřístupnost, pokud je to slovo. Ve vinařském průmyslu to způsobuje, že lidé trochu váhají. Ale ze své zkušenosti zjišťujete, že laik, který toho o víně moc neví, je pro to ve skutečnosti docela nadšený, jakmile má slovesnost a jazyk, aby o tom mohl mluvit.

Marie Cheslíková 19:08

Jo, miluji, miluji to. Je to jedna z mých oblíbených věcí, když mi někdo okomentuje nebo mi pošle DMS a řekne: Nepiju víno, nemám rád víno nebo si nemyslím, že víno rád. Ale rád sleduji váš obsah. A je to jako, no, to je síla. Jako já nevím, kolik lidí můžete tímto způsobem převést, abyste to udělali. Myslím, že je to neuvěřitelně silná věc. A opravdu jsem si nemyslel, že bych toho byl schopen jen tím, že jsem sám sebou. Ale to je opravdu vše. A bylo to neuvěřitelně obohacující, jak jsi řekl.

Samantha Sette 19:13

A pro tyto lidi. Co si myslíte, když se vydávají na svou vinařskou cestu a vidíte je růst, že jim tento růst usnadňujete. Co se zdá být na tom nejvíce naplňující?

Marie Cheslíková 19:51

Stručně řečeno, řekl jsi to jako, mám rád lidi. Ráda pomáhám lidem. To je to, co mi přináší radost. Je to moje sobecké Jen sledovat, jak rosteš, mě to nutí to dělat a cítím se naplnění. Například jsem měl asi 12 lidí ze slizké skupiny, kteří se za vínem zabývali a průběžně mě informovali o své cestě za vínem jako profesionála, protože sledovali moje věci. Zrovna tento týden jsem měl telefonát s chlapíkem, který pracuje jako prodavač v LA a říká, že bych se chtěl věnovat vínu. A já si říkám, to je úžasné. Pojďme si promluvit o tom, že víte, v čem jste dobří a jak vás tam dostat. A on jen, víte, mi řekl, že se ucházel o práci prodavače v oblasti vína, víte, ten samý týden, ten samý den. Takže to tak bylo, výsledky jsou hmatatelné a je to šílené. A nikdy jsem si nemyslel, že bych to dokázal v rámci vína. Chci říct, že je uspokojující dělat to v rámci zdravotní péče, určitě vidět výsledky vaší tvrdé práce a zajistit, aby byl váš pacient v bezpečí a mohl se vrátit domů. To je obohacující. A můj ekvivalent v rámci slicku je sledovat lidi, jak se dostávají k vínu a mají díky tomu obohacený jejich život. To je to, co mě žene jít.

Samantha Sette 21:02

A všimli jste si, že je to běžný vzorec, že ​​se lidé o víně nejen učí, ale věnují se tomu i ve své kariéře a profesním životě?

Marie Cheslíková 21:11

Víte, řekl bych, že je to pravděpodobně neobvyklý scénář, myslím, že většina lidí si to prostě užije. Lidi, kteří absolvovali můj kurz, bych je stáhl poté, co ho absolvovali, řekl bych, že pravděpodobně jen 20 % lidí se kvůli tomu věnuje profesionálnější kariéře. Ale také nemám jako žádný jiný referenční bod toho. To je hodně. Nebo jestli je to málo, víš, nemám žádné základní znalosti o tom, co WSET dělá pro podobnou konverzi pro další kurz a podobné věci, že jo. Ale myslím si, že jsem jen moje věc a že si tuto cestu vyřezávám pro sebe. Myslím, že je to silná věc. Myslím, že by si lidé měli dělat se znalostmi větru, co chtějí. Ale myslím si, že ano, velká část z nich nakonec přejde na profesionálnější místo než na cestu pro nadšence a pouze na cestu k obohacení života.

Samantha Sette 21:57

Absolutně. Ne. A myslím, že je to důkaz toho, že se pořád učíme, že? Není to to, co nás dělá zábavnými a vzrušujícími, a toužíme po tom, abychom nasávali více světa. A Wine je k tomu skvělé místo. Protože je to věc, která je pro tolik lidí jen něco k pití, je to červené nebo bílé. A pak začnete odlupovat vrstvy a je v tom mnohem více nuancí. A existuje svět a lidé jako vy, kteří jsou tak nadšení, že o něm mohou mluvit.

Marie Cheslíková 22:23

Absolutně. Bylo to úžasné. Opravdu. Bylo to úžasné.

Samantha Sette 22:28

Jo, a myslím, že je to skvělé místo pro přechod, protože chci mluvit o TikTok. Rád bych slyšel jen o vašich dosavadních zkušenostech, myslím, že od začátku, kdy jste začali s tímto aspektem vaší platformy a přítomnosti?

22:43

Mluvit o TikTok, chci říct, bylo to hloupé, je to tak šílené, já prostě miluji každou jeho vteřinu, protože je to tak absurdní, jako, zvláště na TikTok, je to čím dál tím víc šílenější, že jste pravděpodobněji si vás všimnou. Takže si myslím, že to lidem umožňuje skutečně se vyjadřovat způsobem, o kterém si myslím, že na jiných platformách ve skutečnosti nemůžete. Takže jsem začal TikTok, leden 2022. Takže leden loňského roku a cíl pro mě v lednu, řekl jsem, že budu zveřejňovat TikTok denně za měsíc leden a uvidím, co se stane. A tak jsem to udělal a můj první pár byl v ponožce, protože, víte, se musí stát vaše ponožka, než se v něčem zorientujete. Ale na konci měsíce jsem měl 10 000 sledujících, řekl jsem, to je šílené. Dělám to měsíc a na Instagramu, kde to dělám už rok a půl. Mám asi třikrát více sledujících než já. A je to jako: Dobře, to je zajímavé. Takže v tom pokračujme. A pak jsem to dělal dál. A pak najdete trendy a výklenky, které fungují. Dělal jsem takové komické recenze ochutnávek vína, které se lidem opravdu líbily. A to mě v březnu přivedlo k tomu, že jsem dal like, 23 000 sledujících, a říkal jsem si, wow, dobře, nevím, co to je. Ale mám pocit, že to musím i nadále přidávat do svého repertoáru a prostě v tom pokračovat a uvidíme, co se stane. A tak teď, víte, teď je mi asi 65 nebo tak nějak. A s tím samozřejmě jsou a jsou dobré i špatné dny. A jsou chvíle, kdy mám na videu milion zhlédnutí. A jsou chvíle, kdy mám 200 zhlédnutí u videa zdánlivě bez důvodu. Ale je to jen proto, že se stále učím, že jo. Dělám to teprve rok a půl. Takže mám pocit, že toho mám ještě hodně za sebou. Ale byla to opravdu zábava. A většina klientů, které dostávám, pochází ze sociálních sítí. Většina tržeb, které získám za kurz vína, pochází ze sociálních sociálních sítí. Je to tedy neuvěřitelně mocný nástroj, u kterého mi nevadí trávit spoustu času, protože je to v podstatě můj reklamní rozpočet, do kterého za něj neutrácím žádné peníze. Je to zdarma. Jediné, co stojí, je moje práce. A pro mě to stojí za to a pak se pokusit prozkoumat další platformy, jako je YouTube. Takže to byla cesta, ale byla to opravdu skvělá.

Samantha Sette 25:07

Je zde také něco tak mocného, ​​protože zvláště s médiem, jako je TikTok, že? Kde je obsah, ne vždy ho hledáte, je to tak, že vám přistane na klíně. A myslím, že váš rychlý růst ukazuje, nebo alespoň mně, že toto je obsah, který lidé chtějí, ale opravdu nevědí, jak ho najít. A roste, protože je to důležité a zajímavé a lidem se to líbí. A tak se zdá, že je tu možná váhavost, jak jsme mluvili, ohledně učení o víně, nebo jen nevyužitá zvědavost, že pomáháte lidem dozvědět se o sobě, a uvědomit si, hej, i když se mi to nelíbí, tohle je skvělé se o tom učit, i když to nerad piju.

Marie Cheslíková 25:51

Ano, naprosto. Cítím se jako TikTok, chci říct, že bych zase mohl vést další konverzaci o sociálních sítích. Ale myslím, že TikTok je obzvláště zajímavý, protože získáte obsah vína, i když žádný jiný obsah vína nekonzumujete. Takže někdy prostě dostanete náhodné video s likem, co si myslí, že byste chtěli. A to znamená, že váš dosah sahá mnohem dále, jako ano, můžete učit o víně a to může přitahovat určitý druh lidí. Ale pokud můžete přidat víno s další sadou dovedností, kterou máte, ať už je to jako, ilustrace nebo humor nebo jakýkoli jiný podobný nástroj nebo dovednost, ve které jste dobří, mám pocit, že vás to jen rozšiřuje ještě víc, protože jako, já používat hodně humoru s mým obsahem. Takže je to tak, že nejenže si získávám vinnou klientelu, ale také se mi přibližují lidé, kteří sledují stránky komedií, což je mnohem větší trh, mnohem větší nabídka, víte, spektrum. Takže používat cokoli, co máte, což je také něco jako slavné pořekadlo, v rámci podnikání, stejně jako používat to, co máte, cokoliv, v čem jste dobří, prostě v tom pokračujte. A ať už se lidem líbí cokoliv, nepřestávejte s tím, pokud máte video, které se stane virálním, opakujte to, dokud vás za to lidé nebudou nenávidět, dokud z vás nebudou jen lidé úplně nemocní. Že jo. Takže mě to naučilo spoustu lekcí nejen o důslednosti, ale jako o podnikání obecně, bylo to opravdu skvělé.

Samantha Sette 27:17

Jedna z mých oblíbených věcí, které slyším, když vás poznávám, a váš příběh je, že když pomáháte ostatním lidem se učit, učíte se také. A ty to tak moc vlastníš. A co si tedy myslíte, že se ještě musíte naučit? Ať už o víně nebo o učení lidí o víně, nebo dokonce TikTok, chcete-li? No, je toho hodně, co se o tick-tak-u naučit, myslím, že v tomhle směru všichni bojujeme.

Marie Cheslíková 27:39

Myslím, upřímně, protože, víte, co se týká vína, myslím, pro mě jsou největší problémy, které mám, obchody kolem vína. Jako, já vím, jsem v těchto dovednostech dobrý. Jako, mám pocit, že jsem docela efektivní komunikátor, víte, možná to není jako pohádkový konec. Ale tohle je jako skutečný konec typu, dobře, dělám to, co dělám, a miluji to. A značky mi platí za XYZ věcí. A to je úžasné. A to je úžasné. A to mi umožňuje šířit dobré slovo mazanosti, šířit dobré slovo vína a pokračovat v tom, co dělám. Ale jako, víš, sotva můžu, nechodila jsem na obchodní školu, učím se žonglovat, abych byla každým kloboukem v podnikání. A je to, je to těžké, víš, a snažím se přijít na to, kolik času věnuji fakturaci? Kolik přiděluji na marketing versus můj produkt versus budoucí produkty? Oproti tomu, jak řídit tým, to bylo jen jako, je to celá sada dovedností, kde je to jako, tohle se neučím. Nevím. Mám pocit, že se na to jen snažím přijít za pochodu. Ale pokud jde o produkt, správně, pokud jde o víno samotné, je to tak obří svět a já nebudu vědět všechno. Myslím, že jsem docela efektivní generalista, učím lidi o víně a jsem na to docela hrdý. S německým vínem jsem trochu konkrétnější jen proto, že jsem německý velvyslanec vína, stejně jako zdravotnictví, že? Můžete se naučit být lékařem rodinného lékařství, což je jako spousta různých věcí, ne? Většinou pediatrie, nebo můžeš být nefrolog, ne? Jen na ledviny se můžete specializovat celý život. A vždycky se to změní, že? A tak přirovnávám víno k tomu, že tam, kde je to jako, bych se mohl učit o Německu, pravděpodobně navždy, víš, pravděpodobně bych se mohl jen zdokonalit na jednom místě a být konkrétní na dlouhou dobu, ale jsem rád, že jsem více generalista, protože mám pocit, že to umožňuje větší skupině lidí se vzrušit. A pak už jen kolem toho vytvářet obsah, který je efektivní, zajímavý a upoutá a udrží pozornost. Takže mám pocit, že je to hodně věcí, ale řekl bych, že hlavně obchodní stránka a pak tvorba obsahu kolem toho, protože to pomůže té obchodní stránce.

Samantha Sette 29:54

Absolutně. Je toho hodně co se učit. Líbí se mi, co jsi říkal tím, že jsi generalista, protože tě potřebujeme. Jako by vám to pomohlo sdělit věci srozumitelnějším jazykem, protože stejně jako ve zdravotnictví nepůjdete k nefrologovi, když to nevím, mlčím. Jsi nachlazený. Pijete příliš mnoho vína.

Marie Cheslíková 30:16

Jo, úplně, úplně.

Samantha Sette 30:18

Takže si myslím, že co bude dál se slikovými víny, chystáte se něco nebo se chystáte nápady, které jste otevřeni sdílet na této platformě?

Marie Cheslíková 30:27

Jo, 100%, pracuji na sérii knih s názvem Jak číst etiketu vína. A tato série knih se objevila, když jsem dělal svůj online kurz vína, který byste si také měli prohlédnout, stojí 189 dolarů. Trvá čtyři hodiny. Udělal jsem to pro mazaný tým. Jsou to velmi praktické informace. Miluji to. Líbí se mi, že je to věc, kterou mohu, kterou mohu dát lidem, o kterých si myslím, že jsou ve světě vína skutečně užiteční. Ale když jsem dělal ten kurz, je tu část, jak číst etiketu vína. A říkal jsem si, víš, to je mocná dovednost, o které si myslím, že spousta lidí se dokáže ztotožnit s tím, kde jsou ve vinotéce, a dívají se na všechny ty etikety a jdou, já nevím co chci. Takže buď výchozí věc, kterou normálně dostanete, nebo prostě dostanete nejlevnější věc, nebo druhou nejlevnější věc, nebo jakýkoli váš myšlenkový proces. A tak naučit se číst etiketu etiketu vína znamená, že víte, jak bude víno chutnat, aniž byste ho otevřeli. A to je soubor dovedností. Že jo. A to je něco, co je tak naučitelné, že jsem to ještě neviděl. Takže první kniha je téměř hotová. Je to způsob, jak číst etiketu francouzského vína, rozdělíme to podle zemí, protože si myslím, že je důležité to tak dělat. Jo, sleduj úhledný tým a sleduj to, jen abys věděl, že pro to brzy přijde i agent, což je úžasné, bylo tolik příležitostí. A tak to bude legitimní, pomůže to šmejdům ven a jen získá více lidí sebevědomějších ohledně vína, což je opět vždy můj cíl. Takže to je takový velký projekt, na kterém v těchto dnech pracuji, je kurz, aby byl co nejpískavější a nejzářivější. A pak přijdou tyto knihy.

Samantha Sette 31:59

To je velmi vzrušující. A nechci přijít o svou oblíbenou otázku, zeptejte se lidí, takže než zapomenu, vypadne mi z hlavy, čekali jste, že skončíte tam, kde jste dnes?

Marie Cheslíková 32:13

No, ne, myslím, samozřejmě, že ne. To je tak směšné. Takže jako bych neměl TikTok, víte, vytváření videí pro mě ani nebylo na a nebylo ani v registru. Ale vždycky jsem miloval práci, kde to mohlo být kreativní. A mohl jsem se znovu spojit s lidmi. Věděl jsem tedy, že se budu živit kreativní prací? Asi ne. Byl jsem zase trochu příliš pragmatický. Byl důvod, proč jsem chtěla být zdravotní sestrou. A existuje důvod, proč jsem tak vděčný. Jsem zdravotní sestra, vždycky si říkám, jestli zítra vybouchnou slik vína, a už jsem ho neměla. Stále bych mohla být zdravotní sestrou, mohla bych, mohla bych jen udělat tu věc se sestrou s botoxem a říkat tomu den, víš, a prostě mít jistotu, že budu finančně stabilní a budu v pořádku přejít k další věci. Ale co jsem si nikdy nepředstavoval, že bych mohl dělat tuto práci, budu dělat na plný úvazek? Ne, rozhodně ne. Ale bylo to tak cool. Bylo to takové. Víte, já sám o sobě mluvím jako o podnikateli. A to mě dřív štvalo. Kdysi jsem to slovo nenáviděl. Zní to jen domýšlivě. Je to skoro jako říkat si malý Jo, to je, je to jako, je na tom něco, kde máte pocit, že jste víc, než jste. Ale ve skutečnosti neexistuje žádná jiná práce, která vás odmění za to, že se více zdokonalujete, čím lepší jsem ve sliku a čím jsem lepší v komunikaci o víně, tím jsem lepší ve vytváření obsahu, čím jsem lepší ve věci XYZ, tím lepší je ten slik udělám a tím lépe udělám. A odměnu za to vidím finančně a víš, emocionálně, že? Na světě není žádná jiná práce, která by to skutečně dělala. Mohl jsem se vrátit a získat magisterský titul jako zdravotní sestra nebo sestra anesteziolog nebo cokoli jiného, ​​zajistit, abyste vydělávali peníze, ale stále máte čepici, ne? Pořád říkáš: Dobře, šel jsi do školy, máš hotovo. Gratuluji, víte, jako, k této práci. Jako bych mohl, mohlo by se to změnit v cokoliv. Víš, jako bych mohl, ano, udělal jsem tento kurz, že napíšu knihu. Víte, možná v budoucnu nastane situace jako cihla a malta. Víte, je tu tolik potenciálu. A to je to, co považuji za opravdu vzrušující na tom, co dělám. A jsem tak vděčný, že se mohu vydat na tuto cestu a že lidé jako vy, lidé jako Wine Enthusiast, jako já, nabijí lidi jako já, a jsem vděčný za každou příležitost, která se mi naskytne. Takže chci jen říct: Díky, kluci. Oceňuji, že. To je parádní.

Samantha Sette 34:33

No, moc si to zasloužíš. A myslím, že pro většinu lidí by nejistota ohledně toho, co bude dál, byla velmi děsivá. A jsem si jistý, že to není vždy vzrušující, protože je to děsivé. Je to nejistota, ale tleskám vám jen za to, že máte tak otevřenou, nadšenou mysl ohledně toho a všech možností, které se vám v budoucnu mohou naskytnout.

Marie Cheslíková 34:51

Ano, jsem klamně optimistický, protože mám pocit, že musíte být

Samantha Sette 34:57

Chers k tomu a ano, správně. když děláme jásot, co je ve vaší sklenici?

Marie Cheslíková 35:04

Před sebou mám ledovou kávu a vodu. Ale mám také láhev Gigi Riesling z roku 2007, která tu právě sedí. Takže jsem vděčný, že to mám, a možná si to dám později při oslavě.

Samantha Sette 35:19

No, Marie, myslím, že jsme na konci konverzace. Chtěl jsem vám poděkovat, že jste si udělal čas, a ještě jednou, ocenit váš úspěch jako budoucího 40 vyznamenaného, ​​kdyby byla nějaká poslední slova, nebo kde vás naši posluchači mohou najít? Vzít slovo? Tady je váš záběr.

Marie Cheslíková 35:38

Jo, díky, že jste mě poslouchali. Chci, abys byl součástí šmejdy. Chci tě poznat, chci tě poznat. Chci tě nadchnout pro víno. Podívejte se tedy buď na Instagram Tik Tok nebo na YouTube slik vína S L I K vína a přijďte pozdravit, přijít a napsat komentář. Jinak se podívejte na můj web. Ano, mám kurz právě pro vás. Pokud chceš. Pokud jste zvědaví na víno a chcete se o vínu více kvalifikovat, rozhodně doporučuji, jinak, víte, veškerý můj obsah je zdarma a uvidíme se na internetu.

Samantha Sette 36:08

Get swiping je to, co znovu přinesete vyjádření vděčnosti.

Marie Cheslíková 36:15

Děkuji mnohokrát. Opravdu si toho vážím.

Jacy Toppsová 36:22

Učení o víně nemusí být složité. Ale často to tak je. Termíny a žargon, které mnoho profesionálů používá, jsou často vnímány jako překážky a zastrašující spotřebitele, zejména novější spotřebitele. My v oboru říkáme, že vzdělání je klíčové. Ale možná je to přístupnější vzdělání. To je klíč. jaké jsou vaše myšlenky? Pokud se vám dnešní díl líbil, rádi si přečteme vaše recenze a vyslechneme, co si o něm myslíte. Své komentáře a dotazy nám můžete poslat e-mailem v podcastech na Wine Enthusiast. dotnet. A hej, proč neřeknete svým přátelům, kteří milují víno, aby se na nás podívali, abyste si zapamatovali, že se můžete přihlásit k odběru tohoto podcastu na Apple, Google, Spotify a kdekoli jinde, kde podcasty posloucháte. Můžete také přejít na podcast zpětného lomítka wine nadšenec.com. Pro další epizody a přepisy. Jsem JC Tops. Díky za poslech