Close
Logo

O Nás

Cubanfoodla - Tento Populární Víno Hodnocení A Recenze, Idea Unikátních Receptů, Informace O Kombinacích Zpravodajství A Užitečných Příruček.

Kultura

Jak vyrobit Chardonnay pro věky

Chardonnay je pravděpodobně jednou z nejkontroverznějších hroznů na světě. Nejvíce kritiky sklízí máslové styly: Někteří milují bohatý pocit v ústech jablečno-mléčná fermentace , zatímco jiní věří, že textura odvádí pozornost od skutečné chuti hroznů.



Produkovat styl Chardonnay, který osloví oba tábory, není maličkost. Stejně tak navigace stále nepředvídatelnějším počasím a existenčním problémem klimatických změn. Vzhledem k těmto překážkám, jak se dá vytvořit Chardonnay s konstantním chuťovým profilem rok co rok? Taková byla výzva pro Caru Morrisonovou, vinařku Vinice Sonoma-Cutrer .

Mohlo by se vám také líbit: Velká debata o Chardonnay: Na máslo, nebo ne na máslo?

Morrison se poprvé zamiloval do klasického Chardonnay od Sonomy-Cutrer před desítkami let. V té době neplánovala dělat kariéru ve víně – původně byla studentkou premedika na Kalifornské univerzitě v Davisu. Brzy však poznala, že vinařství spojuje její vědeckou zvědavost s uměním. Časem se rozhodla pro pivot a nakonec se připojila k týmu Sonoma-Cutrer. Tam vyvažuje inovace s tradicí, což jí pomohlo vytvořit konzistentní víno s trvalou přitažlivostí.



Poslouchejte, jak Morrison sdílí to, co si přeje, aby o Chardonnay vědělo více lidí; jak věda a umění mohou splynout a vytvořit různé styly vína; a jak staré vinné oblečky lákají novou generaci pijáků.

  Logo Apple Podcast
  Logo podcastu Google


Přepis epizody

Přepisy jsou generovány pomocí kombinace softwaru pro rozpoznávání řeči a lidských přepisovačů a mohou obsahovat chyby. Před citováním zkontrolujte odpovídající zvuk.

Řečníci: Hrají: Jacy Topps, Samantha Sette, Cara Morrison

Jacy Toppsová 00:08

Dobrý den, vítejte u podcastu Wine Enthusiast. Podáváte jim kulturu nápojů a lidi, kteří ji řídí. Jsem Jacy Topps. Tento týden mluvíme o Chardonnay. Chardonnay je pravděpodobně jednou z nejvíce nepochopených hroznů. A trochu kontroverzní, pokud budeme upřímní. Přesto je to jedno z nejoblíbenějších vín v USA. Producentka digitálního webu Samantha Sette se posadila s Carou Morrisonovou, aby diskutovali o populárním hroznu. Cara je ředitelkou vinařství ve společnosti Sonoma-Cutrer. Značka vína se sídlem v Sonoma Valley, založená před více než 40 lety, je známá produkcí Chardonnay. Takže poslouchejte, jak Cara vysvětluje, proč změnila svůj premedikační obor na studium vinařství a vinařství, mnoho faktorů, které každý rok ovlivňují sklizeň. Co si přeje, aby se o Chardonnay dozvědělo více lidí a jak se klasičtí vinaři Chardonnay snaží přivést mladší spotřebitele. Volání je kolekce kalifornských vín snů, která nabízí výraznou škálu odrůd, stylů a nejlepších označení ve své třídě. Vinař James McDowell dává každému vínu jasný, jedinečný hlas, spolupracuje s renomovanými rodinnými pěstiteli na výrobě Chardonnay, Pinot Noir a Cabernet Sauvignon, přičemž v tomto procesu nasbírá přes 70 bodů nad 90. Připojte se k jednomu z plně přizpůsobitelných vinařských klubů Calling a získejte první přístup k novým vydáním, speciálním ročníkům knihoven a dalším. Se čtyřmi možnostmi členství je tu klub pro každého milovníka vína, obdržíte tři zásilky ročně nebo vyzkoušejte měsíční předplatné s doručením tří lahví měsíčně přímo k vašim dveřím. Pro více informací a přístup nás navštivte na adrese volajícího nadšence zpětného lomítka wine.com.

Samantha Sette 02:14

Ahoj všichni a vítejte u podcastu Wine Enthusiast. Jmenuji se Samantha Sette a jsem producentkou digitálního webu ve Wine Enthusiast. A dnes mám to potěšení hovořit s Carou Morrison, bývalou vinařkou Chardonnay a současnou ředitelkou vinařství v Cutrer Sonoma. Pro ty, kteří nejsou tak obeznámeni, Sonoma cutrer se nepřekvapivě nachází v Kalifornii Značka Sonoma Valley existuje již více než 40 let a je dobře známá pro své Chardonnay. Pokud jste ve víně nováčkem, možná poznáte etiketu se žlutým okrajem, u které Cara hrála v průběhu let hlavní roli. Ale než se ponoříme do vědy a různých pojmů kolem Chardonnay, Caro, nevadí ti se o sobě podělit trochu víc?

Cara Morrisonová 02:52

Tak určitě. Takže já jsem Cara Morrison. V Cukréru Sonoma vyrábím Chardonnay od roku 2005. A naprosto to miluji a rád zde vyrábím víno. A je to potěšení. Nevím, co jiného říct, víš? Ženatý se dvěma dětmi?

Samantha Sette 03:10

Asi to zní jako práce snů. Čekal jste někdy, že se nakonec budete výrobou Chardonnay živit?

Cara Morrisonová 03:16

Ne, ne, to nebyl záměr. No, nikdo neví, co budou dělat, když začnou, že jo. Chci říct, mám syna, který brzy půjde na vysokou školu. A víte, on to neví a já si jen myslím, jak vzrušující to je? Prostě jít do neznáma. A víte, když jsem šel na vysokou školu, byl jsem premedikačně a věděl jsem, že mám rád vědu, ale nevěděl jsem, co s ní budu dělat. A pak jsem právě našel vinařství Nebyl jsem na UC Davis a našel jsem vinařství a bylo to prostě kliknuto a trefilo to tak jo, tady jsi, jsi v tom.

Samantha Sette 03:52

To jo. A co si myslíte, že inspirovalo ten přechod z premedika ke studiu vína? Všiml jsem si, že existuje mnoho podobností, pokud jde o vědu, víte, vinařství je věda na konci dne.

Cara Morrisonová 04:03

Absolutně. A víte, že v životě dělám všechno. Všechno plánuji. Lidé si ze mě dělají legraci, protože mám tabulky všeho možného. Ale když došlo na mou kariéru, vážně jsem mluvil s někým, kdo byl postgraduálním studentem vinařství a vinařství, a myslel jsem si, že to zní tak zajímavě. A šel jsem na úvodní kurz vinařství na UC Davis. Byl právě začátek čtvrtletí, a tak jsem šel na úvodní hodinu a zamiloval jsem se do toho a vážně jsem vypadl profesorce zpět do její kanceláře a požádal jsem o změnu mého oboru a já jsem to změnil jako ten den a nikdy to neudělám něco takového. Ale to bylo ode mě tak impulzivní. Ale bylo to, jako by to byl tento blesk, a já jsem si myslel, že věda a umění minimalizují, že jde jen o to, jak mohou různí vinaři vzít stejné víno, stejné hrozny a vyrobit úplně jiná vína na základě stylu. A pak je za tím věda fermentací a já si myslel, že je to dokonalé, byla to skvělá kombinace vědy a umění.

Samantha Sette 05:03

Zní to, jako byste opravdu poslouchali své nitro a svou intuici, což je v té době vašeho života tak obtížné. Jsem si jistý, že to tak cítí každý v jakémkoli věku, právě teď to posloucháte. Tak tomu úplně tleskáme. Je to těžká věc. A máte pravdu, v tom, že výroba vína není jen věda, myslím, že už jsem to řekl. Ale je tu jeden umělecký prvek, jak vidíte, že věda a umění tyto dvě složky skutečně předvádějí v tom, co děláte?

Cara Morrisonová 05:29

Jak se projevuje v tom, co dělám? Studna?

Samantha Sette 05:34

Můžete nás provést vědeckou částí a uměleckou částí a možná jako, kde se spojují?

Cara Morrisonová 05:39

No, myslím, samozřejmě, že existuje věda o výrobě vína, protože víte, že se díváte na kyselost a cihly, obsah cukru v hroznu. Takže je to všechno o tom, kdy si vyberete, ale také o chuti. Takže můžete analyzovat veškerou chemii. Ale stejně musíte vyjít na vinici ochutnat. Nemůžete se jen dívat na čísla, řekněte ano, vyberte si to, protože se můžu podívat na některá čísla a pomyslím si: Oh, tohle určitě vybereme. A vyjeli jste na vinici, jděte, a ještě nejste zcela připraveni. A tak vás to neustále překvapuje. Takže musíte vždy tak trochu kontrolovat, kontrolovat a potvrzovat, že se nemůžete jen podívat na kus papíru a ne, takže umělecká část ochutnává a opravdu cítí, co je tohle náš styl? Opět, to se nedá napsat na kus papíru? Přesně tak. Musíte to ochutnat, abyste to poznali. To jo. Takže to je, to je, tak to jde dohromady. Je to tedy znalost celého pozadí pro pochopení toho, jak se víno vyvíjí. A víte, vědět, co se změní chemie, ale také vědět, jak to bude chutnat, a vzpomenout si, oh, před 10 lety to chutnalo takhle, nebo jsme měli takové podmínky. A tohle jsme udělali. A fungovalo to. A v takové práci.

Samantha Sette 06:50

To jo. Takže den na vinici, když ochutnáváte hrozny a hodnotíte jako: Hej, tohle je styl. Přinášíte to do laboratoře nebo kamkoli, kde pracujete, abyste zhodnotili chemii? Jsou tam nějaké chemické složky nebo indikátory jako: Hej, tohle je styl, takhle to vypadá.

Cara Morrisonová 07:07

Říká vám to jen to, co chcete, obsah cukru je obsah kyselin, což vám dává dobré ukazatele. Takže máme lidi, kteří chodí na vinice, jako by právě teď nastal čas sklizně, a lidé chodí do vinic, aby získali vzorky hroznů a přinesli je zpět do laboratoře a získali čísla. A pak jsem se mohl podívat na seznam čísel. A můžete vidět některé, které zjevně nejsou připraveny. Ale pak můžete vidět, že se některé z nich přibližují. Takže víte, kde musíte opravdu zkontrolovat a vidět. Pomáhá vám tedy vést vás. Ale nakonec vyzvednutí pocházejí z chuti.

Samantha Sette 07:35

Rozumím?. A liší se tento proces odrůda od odrůdy? No, hrozno k hroznu.

Cara Morrisonová 07:42

V podstatě je to všechno stejné, víte, vidíte, můžete to udělat s jakoukoli uzdou, podíváte se na to víte, sladkost a kyselost, víte, nejsou to všechny stejné parametry. Ale zase přijde na chuť v některých letech, jako letos, že? Je to velmi cool rok. Vím, je to jako horko a zbytek Spojených států. Ale je to velmi cool. v Sonoma County v Kalifornii bylo celé léto velmi cool. A tak je sklizeň mnohem pozdější než obvykle. Chutě se tedy rozvíjejí pomalu. Ale jsou to také vy, možná se nemusíme dostat ke stejnému obsahu cukru, abychom získali chutě, které běžně dostáváme a které máme rádi. Je tedy znát, že se musíme každý rok trochu kalibrovat a říkat, že letos nemusíme vybírat tak sladké, protože chutě se vyvíjejí týden a vybírají se o něco dříve.

Samantha Sette 08:27

To zní jako hodně faktorů. Jo, myslím, že konkrétně se sklizní 2023. Jaké je toto chladné počasí? Krátce jste se o tom zmiňovali, ale rád bych se do toho ponořil trochu více, pokud jde o to, jak toto chladnější počasí ovlivňuje sklizeň hroznů a chutě a cukr jako jaký je rozdíl mezi obsahem cukru, příchuť? Jak se všechny tyto faktory spojují?

Cara Morrisonová 08:48

Ach jo.

Samantha Sette 08:50

Můžeme získat, můžeme získat vědu a geeky.

Cara Morrisonová 08:54

Takže jsou tu cukry, prostě vývoj, víte, jen vývoj cukrů v průběhu času a slunce je jedním z nejlepších faktorů, které vám s tím pomohou. A letos jsme prostě neměli slunce a teplo jako obvykle. A tak kyselost je, že zůstáváme, což může být opravdu skvělé. Takže letos budeme mít opravdu skvělé přírodní kyselosti a je to také s červenými a bílými, hrozny mají jakýsi fenolický tříslový charakter. Takže čím méně mají pravdu, někdy je to příliš silné na tanin a zeleň. Jako každé nezralé ovoce ho můžete správně ochutnat, víte, máte jablko nebo dokonce kyselé hrozny, víte, že fuj, tohle není hotové. Takže to někdy není jen kyselost, je to něco jako taninová hořkost, takže se snažíte vidět absenci toho, nebo zejména Chardonnay. A v červené barvě hledáte, aby byly o něco měkčí a ne s tvrdými hranami. Takže ano, je tu spousta různých faktorů, které se spojují a to je to, co sledujete a ochutnáváte. Takže jako bychom se dnes později vydali na vinici Pinot, abychom zjistili, zda jsou připraveni sklízet. A doufáme, že se během minulého týdne vyvinuly a možná příští týden budou připraveny. Tak

Samantha Sette 10:11

To je vzrušující. Teď k tomu hodně štěstí. Vím, že to bude skvělé. A rád bych se zaměřil na Chardonnay, protože pokud se mýlím, opravte mě, ale v tom jsou vaše odborné znalosti. Tím je vinice známá. A je to také velmi žhavé téma, o kterém lidé debatují ve smyslu Mají rádi Chardonnay? A lidé mají na Chardonnay velmi vyhraněné názory. Takže ano, myslím…dobré místo, kde začít, by mohlo být, víte, mnozí se okamžitě drželi dál od Chardonnay, protože si myslí, že je příliš máslové, aniž by to zkusili. A zní to tak, že pokud se to rok od roku mění, nemusí to tak být. Takže co si o tom myslíte, že si to prostě lidé myslí, že je to příliš máslové.

Cara Morrisonová 10:55

To je široký záběr. Je tam spousta Chardonnay. A víš, když jsem se koncem 90. let dostával do podnikání, bylo to všechno o super máslových Chardonnay. A důvod, proč opravdu miluji Sonoma Cutrer Chardonnay, je ten, že jsem ji poprvé ochutnal. V roce 1999 jsem si nepamatoval a myslel jsem si, že to je Chardonnay, protože to nebylo příliš dubové. Nebylo to super máslové a mělo to jen opravdu skvělou kyselost, mělo to dub, ale doplňovalo to ovoce, dodávalo mu texturu v ústech a příjemnou vůni, ale neohrožovalo to. A proto jsem ochutnal Sonoma Cutrer, zamiloval jsem se do něj. A tu práci jsem dostal o pár let později, což je skvělé. Takže musím udělat víno, které miluji v tomto stylu. A tak se snažíme být v našem stylu konzistentní. Takže jsme nikdy netlačili na máslovou obálku, ve skutečnosti jsme získali máslové znaky z tohoto modelu mléčné fermentace, kterou přeměňujete kyselinu jablečnou na kyselinu mléčnou. Takže kyselina jablečná je v zelených jablkách a super tvrdá a těsná. a kyseliny mléčné, jako v jogurtu, a je krémový, kulatý a bohatý. A součástí vedlejší reakce této jablečno-mléčné fermentace jsou máslová aromata. Ale můžete získat bakterii, která provádí fermentaci, můžete získat bakterie, které vytvářejí hodně toho máslového aroma. A získáte některé, které nedělají tolik máslového aroma. A tak se jen ujistíme, že dostaneme takové, které nedělají to máslové aroma. A tak získáváme krémový pocit v ústech a texturu bez máslového aroma. Takže ano, některé Chardonnay opravdu tlačí tu máslovou obálku. Ale stejně jako všechno ostatní budete muset prozkoumat a zjistit, co je tam venku. A vím, že je to těžké, stačí se podívat na láhev a nemůžete říct, jestli bude máslová nebo ne. A tak, ale to je skvělá věc, kterou můžete dál ochutnávat a zkoušet. A proto je skvělé, že všechny tyto restaurace mají po skle. Můžete tedy vyzkoušet různé a zjistit, které se vám ve vašem stylu opravdu líbily.

Samantha Sette 13:06

Jo, a myslím, miluji to. A myslím, že ve zkratce, pro případ, že by některý z našich posluchačů nebyl příliš obeznámen s chemikáliemi a myšlenkami jako je tento, tato konverzní jablečno-mléčná fermentace způsobuje máslovou příchuť do značné míry tam, kde ano, je to druh produktu a vytváří Neznám to správné slovo, správnou terminologii

Cara Morrisonová 13:27

Je to vedlejší produkt, který opět můžete určitými způsoby udělat tak, že víno uděláte jako mnohokrát výčepní, ale Chardonnay a sud a uděláte to batonnoge, kde zírají na kaly. A to také pomáhá sníst diacetyl, což je máslová složka. Takže existují způsoby, jak to zmírnit. Takže to není tak přehnané máslové a přebije to víno a nemůžete dostat ovoce. A to je způsob, jakým do toho znovu vstupuje umění s vědou. Takže se dívá na tyto dvě věci dohromady.

Samantha Sette 13:54

Absolutně. A také jste zmínil, že v Sonoma Cutrer se víno nemá, Chardonnay se příliš nezměnilo. Bylo to rok od roku docela konzistentní. A to je tak trochu jeho charakteristickým znakem. Je to tradice, ale jak se najde zvláště nyní jako ředitel vinaře s tak historickou přítomností? Jak vyvažujete novost s touto tradicí? Protože také vím, že Sonoma Cutrer vyrostla z produkce pouze Chardonnay na tak rozmanité portfolio. A vyhnuli jste se tomuto stylu vůbec, zvláště když jste tam byli tak dlouho?

Cara Morrisonová 14:26

Ne, to je druh naší hlavní směrnice zůstat v tomto stylu Chardonnay. A to je důvod, proč zde pracuji. Miluji je. Takže dbáme na to, abychom to dodrželi. Děláme vertikální degustace, obvykle v létě a vertikálách, nebo když ochutnáte stejný typ směsí, jako je náš Russian River Ranch Chardonnay, a ochutnáme Russian River Ranch a Chardonnay vyrobené za posledních 10 let, tedy 2021 až 20 2011 a ochutnáme 10 rok vertikální a uvidíte, jak a ujistěte se, že styl samozřejmě, když stárne, takže to není vždy stejné, ale trochu můžete získat pocit ze stylu. A ujišťujeme se, že se nehýbeme. Takže tyto vertikály děláme jen proto, abychom byli pod kontrolou, že se neodchylujeme od stylu nebo jak se věci změnily. Vždy je tu trochu vintage variace. Víte, matka příroda vám dává to, co máte, a to nejlepší, co můžete udělat. Ale snažíme se to udržet pohromadě. Snažíme se tedy rok co rok držet stejného stylu, konzistence je jedním z největších charakteristických rysů kráječe Sonoma Chardonnay, absolutně.

Samantha Sette 15:31

A možná se váš tým vůbec vyvíjel nebo vína celkově a představení týmu v roce 2005.

Cara Morrisonová 15:39

Opět se snažíme být konzistentní, ale stále, stále se díváme na nové věci. Takže jako v roce 2000, dobře v roce 1999, začali skutečně dělat zkoušky šroubovacích uzávěrů, testování šroubovacích uzávěrů a korku a do šroubovacích uzávěrů vkládali nejrezervovanější vína nejvyšší třídy. Protože zátky, jak mnozí z vás možná ví, že zátky jsou přírodním produktem, mohou občas dodat chuť, kterou prostě ve svém vínu nechcete. Bez ohledu na to, jak moc se snažíte korkovou zátku vyčistit, je to přirozené. Tak jsme si začali hrát se šroubovacími uzávěry, protože to bylo, mohli jste zaručit, že to bude víno, které dáte do láhve, a kvůli korku se to nezmění. A tak jsme v roce 2007 přešli na šroubovací uzávěr u více než poloviny našich vín. A ve skutečnosti bude tento rok 100% šroubovacím uzávěrem pro naše střepy a piny pro ročník 2022. Takže jsme nadšeni, že existuje taková evoluce, za ta léta testování a zkoušení a vidíme, že je v pořádku přejít.

Samantha Sette 16:41

To je obrovské. To jo. Co byste řekli, jsou výhody nad rámec takového druhu, jako je import té chuti šroubovacího uzávěru, pro které se liší pro různé odrůdy, jako jsou odrůdy?

Cara Morrisonová 16:52

Vyzkoušeli jsme to dobře, máme v podstatě Chard a Pinot, a tak jsme testovali na Chardonnay a pak jsme testovali testování a na Pinot a byli jsme s výsledky spokojeni, korek ve šroubovacím uzávěru v průběhu let zestárnul jinak . Celkově si ale šroubovací uzávěr uchovává více vůní a chutí, jen stárne pomaleji a šroubovací uzávěr než korek, protože dovnitř je vpuštěno méně vzduchu. Takže jsme byli spokojeni se šroubovacím uzávěrem a také znamená, kolik produktů tam je. nutit spotřebitele, aby měl speciální nástroj k jeho otevření, aby získal přístup k vašemu produktu. Je to překážka vstupu, která musí mít neustále vývrtku.

Samantha Sette 17:33

Oh, to je boj. Nedávno jsem se přestěhoval a měl jsem láhev vína. Nebyl to šroubovací uzávěr a neměl jsem vývrtku. Nemohl jsem to otevřít. Zkoušel jsem všechno, co jsem zkoušel zavěsit, zkoušel jsem všechny triky, zkusil jsem všechny triky a nefungovalo to, byl čas. To je jako velký vývoj. To je opravdu vzrušující. Trochu to zní, jako by to také porušovalo tento prvek přístupnosti, většina lidí si pravděpodobně nemyslí, že to není jako vývrtka, která zvyšuje dostupnost. Ale dělá to přístupnější, protože víno může být tak obtížná věc, se kterou se lidé potýkají. A na šroubovacím uzávěru je něco, co mi přijde mnohem přátelštější.

Cara Morrisonová 18:11

Oh, absolutně. Myslím tím, že moji rodiče odešli do důchodu a přestěhovali se do komunity důchodců a všichni jejich přátelé by teď chtěli získat šroubovací uzávěr, protože je to jednodušší a vývrtky jsou pro ně trochu obtížné. A tak je to jako s celou věkovou skupinou. Je to prostě přátelštější

Samantha Sette 18:28

To je pravda. A chtěl jsem se zeptat, jestli je něco, co víte, jako vinař nebo ten kutr Sonoma, Je něco, co všichni děláte, abyste přilákali tuto novou generaci pijáků? Protože je to téma, o kterém všichni přemýšlíme, jako, jak oslovíme další generaci? Mají rádi Chardonnay? Jaké mají preference? A jsem zvědavý na váš názor na toto pole celkově, pokud jde o to, co si Gen Z myslí o vašem Chardonnay?

Cara Morrisonová 18:54

Všichni bychom rádi věděli, co je to kouzelná kulka. Hrajeme s Chardonnay v plechovce. Takže stejně jako jsme začali dělat šroubovací uzávěry dříve, než to dělalo mnoho lidí, rozhodli jsme se skočit do kategorie konzervovaných vín, abychom viděli, že je to úplně jiné. Víte, první věcí, kterou jsem se naučil, je, že hliníkové plechovky nejsou vyrobeny ze skla a zní to tak jasně. Hliník reaguje s vínem úplně jinak, než sklo je tak znervózněno, že prostě nedodává žádnou chuť nebo vlastnosti, neumožňuje vzduch a je prostě ideální pro víno. Takže musíme nějak přijít na tyhle hliníkové plechovky na víno a postupem času se vyvíjejí a my víme, že jsme vyvinuli styl, který funguje pro plechovky Chardonnay, takže spíš nerezová ocel, méně sud a trochu trochu ostřejší styl. Takže ano, je to trochu jiné zvíře. Ale ano, dáváme to tam. Zhruba před rokem nebo dvěma jsme uvedli na trh konzervované Chardonnay

Jacy Toppsová 20:05

A nyní slovo našeho sponzora. Kde najdete ty nejlepší dárky za skvělé nízké ceny, které si každý zamiluje Total Wine a další. Samozřejmě, s tolika skvělými lahvemi, ze kterých si můžete vybrat, najděte na svém seznamu něco pro každého, ať už je to cabernet pro vaši sestru, sekt pro vaši kolegyni nebo bourbon z jednoho sudu pro otce. A pokud potřebujete pomoc, požádejte o radu jednoho z jejich přátelských průvodců. S nejnižšími cenami za více než 30 let vždy najdete to, co máte rádi, a budete milovat to, co najdete v Total Wine a dalších. Lihoviny se neprodávají ve Virginii a Severní Karolíně. Pijte zodpovědně, je vám 21.

Samantha Sette 20:50

Trochu jsi to narážel. Výroba konzervovaného Chardonnay tedy zní, jako by existovaly určité rozdíly v procesu výroby vína. Vychoval jste nerezovou ocel a co to bylo ostřejší? Řekl jsi

Cara Morrisonová 21:00

Bylo to křupavější, myslím, že to prostě není příliš kyselé, ale jen proto, aby mělo svěží kyselost. A také proto, že je to nerezová ocel v tom sudu, takže ze stárnutí sudu nedostanete tolik krémového charakteru, který nám dává krémovitost v ústech, kde pokud je to nerezová ocel, je trochu těsnější a ten pocit v ústech dělá to

Samantha Sette 21:20

Když jsi řekl ostřejší? Myslel jsem, že myslíš jako editor biologického genomu. Byl jsem jako wow, chci se dozvědět více o tomto konzervovaném víně

Cara Morrisonová 21:33

Ne, ne, nejsme tak pokročilí.

Samantha Sette 21:36

Jako kyselé. Dobře, teď jsme na stejné vlně

Cara Morrisonová 21:40

Jsem rád, že ses zeptal, jako vysvětlení.

Samantha Sette 21:44

To je samozřejmě vzrušující. A dobře, to dává smysl.

Cara Morrisonová 21:48

Měl bych také zmínit, že naše konzervované Chardonnay se nazývá jednoduše cutrer, bylo by mi líto, kdybych to nezmínil. Takže to není řezačka Sonoma, je to prostě řezačka Sonoma Cutrer. Takže je to trochu jiná značka a jsou to zábavné kočky, stejně jako plechovky mají na sobě tyto žluté a bílé pruhy a jsou jen trochu zábavnější a zajímavější. Tak mladší. Takže se tím snažíme upoutat pozornost mladé generace.

Samantha Sette 22:13

Absolutně. Jak jsi řekl, jsme tak trochu všichni. A s tím myslím, jak víte, osobně, myslím na víno celkově. Víš co, proč? Proč nemůžeme k vínu dostat více lidí, ale především Chardonnay? Co je něco, co byste si přáli, aby lidé věděli o Chardonnay, zvláště ti, kteří se toho obávají a mají své vyhraněné názory?

Cara Morrisonová 22:34

Myslím, že je to všechno o udržení otevřené mysli. Chci říct, že všechno o degustaci vín by mělo být o udržení otevřené mysli. A tolik lidí říká, že ne, takový druh se mi nelíbí. A prostě to vypnuli. A tolik lidí to dělá. A musíte jen říct, oh, zkusme to. Chci říct, jen proto, že se mi to před 10 lety nelíbilo, mohl se změnit styl nebo… můj vkus se mohl změnit. Faktorů je mnoho. A tak stačí říct: Ano, pojďme to zkusit. To zní fantasticky. Chci říct, kdykoli jsem v restauraci a mají nějaké víno, ani nevím, jak to na seznamu vyslovit. To je první, kdo si chce objednat. Jako, já ani nevím, co to je. To musím zkusit. A myslím, že by to měl dělat každý, jako: Oh, to je to, co jsem o tom Chardonnay slyšel roky, zvláště na večírcích. Víte, všechna tato vína jsou u stolu a můžete vyzkoušet jiná. Nebo si myslím, že chodím na hodně večírků se spoustou vinařů. Takže všude jsou jiná vína. A tak to už nemusím zkoušet znovu. Podívejme se, co se s tím děje. Takže je to jen o tom udržet si otevřenou mysl a být pozitivní a zkoušet nové věci. Tak

Samantha Sette 23:42

Líbí se mi, že mi to připadá jako velmi svěží perspektiva, zvláště když jde o tradiční Chardonnay. A všiml jsem si, že jste udělali 40. výročí, kdy spolupracovali s několika dalšími vinaři na vytvoření této směsi. Můžete se o tuto zkušenost podělit více? Protože si myslím, že to ukazuje myšlenku zkoušet nové věci a být trochu inovativní a přitom se držet tradice.

Cara Morrisonová 24:03

Ano, tak tenhle. Tohle byla opravdu zábava. Takže 40. výročí Chardonnay jsme přinesli zpět, takže v podstatě jsem čtvrtý ředitel vinařství Sonoma co chair a předchozí tři knihovny a odešli, protože odešli do důchodu. A tak tentokrát byli hlavním vinařem oni. A zavolali jsme Terrymu Adamsovi a Billu Benettimu, kteří byli předchozím ředitelem vinařství v průběhu let, a přivedli jsme je zpět, aby s námi ochutnali Chardonnay a vytvořili směs, takže jsme měli různé komponenty z různých vinic a dali jsme je dohromady s Billem a Terry a to bylo opravdu výjimečné dát dohromady tu směs s lidmi, kteří chodí Benetti, kteří značku založili v roce 1981, a pak Terry Adams, který tu byl asi 30 let, a pak Mick a já, abychom ochutnali všechna vína společně a vytvořili tu směs. . Takže to, co na tom bylo opravdu zvláštní, je to, že ochutnali víno. A máme jako naši vinici les Pierre a naši vinici cutter a naši vinici vinehill. A oni řekli: Přesně takhle si pamatuji, jak to chutnalo, když jsme to dělali. Takže to byl obrovský kompliment, že jsme se drželi stylu, který začali. A tak je to skvělá směs, kterou jsme dali dohromady a dali jsme to tam. A hned poté, co jsme Philbina naplnili, bylo Eddiemu něco přes 90. No, když jsme s ním ochutnali, vrhl se na nás, oh, už nebudu moci ochutnat patra a chuť vína. A on je jako: Oh, dobře, tohle má tóny bla, bla, bla. Protože úplně ostrý výřez vystřihne všechno. A víno a velmi bystré. Tak to byl, je to skvělý chlap. Ale bohužel hned poté, co jsme lahvovali, zemřel. A tak jsme mu věnovali naše 40. výročí. Takže on je, víte, zakládající vinař, začal se všemi styly.

Samantha Sette 25:53

Tohle je krásné. A vidět společnost a víno musí být v dobrém slova smyslu trochu bláznivé. Nechci říkat transformace, protože byla tak konzistentní, ale postupem času se vyvíjela a rostla. Protože jste všichni tak známí. Chci říct, jsem ve světě vína docela nový. A poznávám ten štítek a říkal jsem si: Oh, wow, mluvím s ní. To je šílené. A k tomu oprávněná gratulace k ředitelství vinařství. Rád bych teď slyšel, jak se s tím přechodem změnila vaše role a váš dopad v Sonomě Cutrer? Je něco, na co se zaměřujete nebo jen doufáte, že to ovlivní tam, kde se nacházíte?

Cara Morrisonová 26:29

No, myslím, že můj vliv chci, aby bylo víno tak konzistentní, jako jsme byli my. A tak jsem tady od roku 2005. A Mick Schroeder, předchozí ředitel vinařství a Terry, s oběma jsem spolupracoval. A vždycky mi dali docela volnou ruku. A pokud jsem to řekl, zkuste to. Tak pojďme na to. A oni řekli: No, jo, zkuste trochu toho nového droždí nebo těch nových sudů nebo této nové věci. A mám pocit, že jsem měl vždy vliv a vždy jsem byl součástí týmu. A tak vidím, že se děje stále více toho samého. Jen si myslím, že už nemusím žádat o povolení.

Samantha Sette 27:09

Pravda, a začíná nás to konečně nutit, abychom si konečně vykreslili obrázek, kde i když je víno v Chardonnay konzistentní a víte, co si rok od roku dát, šťouchání v zákulisí se mění. Existuje tolik faktorů, které je třeba zohlednit nejen životním prostředím, ale zmínil jste se o kvasnicích, sudech a všechny tyto faktory produkují totéž. Ale spousta lidí neví, co se děje v zákulisí. Jsou jako dobrá láhev skořice. Jasně, že vím, co dostávám. Ale na obrázku je toho víc.

Cara Morrisonová 27:38

Víte, nemusejí vědět víc, chci říct, že jsou rádi, když to začnou číst, aniž by nic věděli, to je v pořádku. Ale je skvělé, že jsou lidé tak zvídaví a chtějí vědět, jak se víno vyrábí. Prostě to najdu. Tak zajímavé, protože ne každý, koho jen ty znají, někdy, když jsem v letadle, víš, sedíš tam a když někdo, koho neznáš, řeknou ti: Co děláš? A je to urážlivé? Máte chuť mluvit nebo ne? Někdy jsme s vinaři strávili další tři hodiny vysvětlováním, proč se tento člověk... lidé mohou ptát na tolik otázek. Někdy je to jako, oh, pracuji v laboratoři. Je legrační, jak se lidé v procesu tak zajímají o výrobu vína. A v zákulisí je tolik věcí, které se dějí s použitím sudů. A opět proto, že se snažíme, aby naše víno bylo konzistentní, ale matka příroda nám každý rok dává jiné hrozny. V zásadě to není úplně to samé, víte, obilí nebo tak něco, když vyrábíte lihoviny a ty mají určité parametry a vejde se do nich tyhle hrozny dostáváme každý rok, nevím, jak na to vyrábíme tyto hrozny přesně jako my každý rok, a tak tam musíte trochu drolit, doufáte, že je každý rok nasbíráte ve stejné zralosti. Ale opět, počasí je počasí, s tím se musí nějak pracovat. Takže to přináší výzvu, a tak se mi ta výzva líbí na každý rok, je to nové puzzle, které se dá poskládat, víte, já dělám svou hádanku Wordle a moje spojení to samé, co víte, každý rok mám novou tužku, takže tvořím tým

Samantha Sette 29:17

A jaké to je? Nakreslím hloupou paralelu, jaké to je v offseason? Víte, jako byste byli sportovci a vinařství je váš sport a právě teď jste v sezóně, jako by byla sezóna sklizně. Co se stane potom, jako že se hned začnete připravovat na další rok?

Cara Morrisonová 29:32

Ach ne, pořád řešíš následky. Víte, že všechna vína a sudy jsou odebírány, jsou zkvašené nebo a je to tak, pak se tak nějak díváte dobře, co máme a musíme více míchat, abychom získali více pocitu v ústech a textury, potřebujeme nechat si to vyrobit, aby se vědělo, kdy něco udělat a něco nedělat někdy někdy si myslím, že výroba vína během procesu zrání. Já tomu tak nějak říkám hlídání dětí, víte, děti jsou v pořádku. nemusíte zasahovat. Ale děti bojují, musíte něco udělat a pomoci jim. A tak je to to samé, kde víte, ty dobré, můžete to nechat být, víte, příležitostně zamíchat, dál ochutnávat, ujistit se, že je všechno v pořádku. A někdy to může potřebovat trochu více chyb nebo tak něco. Nevím. Každopádně v průběhu sezóny jen ochutnáváte. Takže ano, jsou tu další věci, které lze dělat. stáčíme. To je velká část procesu. To není úplně tak, jak se o tom mluví. Ale ano, spousta stáčení probíhá v té důležité části, která by se k zákazníkům nedostala. Tak. A myslím, že jsme se začali připravovat v létě, začít plánovat dalšího hosta.

Samantha Sette 30:38

A myslím, že když vyjdu z této malé sportovní analogie, kterou mám tady, co je to výhra? Co je výhrou pro sklizeň? Víte, neexistuje žádná trofej, není žádný mistrovský zápas. Co je výhrou pro sezónu sklizně?

Cara Morrisonová 30:49

Jaká je výhra? Chci říct, nikdy to není okamžité. Dobře. Je to okamžité, všechny hrozny jsou uvnitř, říkáš si: Wow, dobře. Žádné ztráty. Tak jsme tam vyhráli. Ale je to, víte, právě jsme měli akci s některými členy klubu. A oni jen říkali, jak moc milují vína a rok co rok a odvádějí skvělou práci. A to je právě ten vítr, když lidé milují vaše víno a děkují vám za něj. A skutečnost, že se prodává a lidé to pijí. Chci říct, to je výhra. Lidé si víno užívají. Takže, víte, nepotřebuji vinné skóre nebo poplácání po zádech. Je hezké vidět, jak si to lidé užívají a dobře se baví.

Samantha Sette 31:29

Absolutně. A je to takový kultovní favorit. Víte, je to poznat. je to známé. A znovu, jsem mladší piják. A znám spoustu lidí, kteří přinesou láhev kráječe Sonoma Chardonnay, a říkají, že je to dobré. A jsem rád, díky. Vím.

Cara Morrisonová 31:46

Vidíte, to je výhra, pokud mohu, mohu mluvit o vinařském týmu

Samantha Sette 31:52

Ano, rádi to slyšíme

Cara Morrisonová 31:54

Takže teď se změnami máme výhradně ženský vinařský tým?

Samantha Sette 31:58

Oh, to je obrovské.

Cara Morrisonová 31:59

Ano. Takže víte, jsem tu od roku 2005. Dělám Chardonnay. Máme Zidanelii Arcidiacono, která vyrábí Pinot od roku 2015. A nyní povýšila na seniorní vinařku. Takže bude vyrábět i střep a bude dohlížet na Pinot. A pak tu máme Sama Parsu, který se připojil k týmu. A bývala tady na stáži v letech 2015 a 16. A pak jsme ji právě letos v létě přivedli zpět jako třetí vinařku. A nebylo naším záměrem mít celý ženský vinařský tým. Prostě se to tak nějak stalo. Tak z toho jsme taky opravdu nadšení.

Samantha Sette 32:39

To jo. Co si myslíte, je jedno z toho, co se změnilo, vím, že to nebylo úmyslné. Vidíte ale nějaké rozdíly od nynějška oproti minulosti a v tom, jak budete fungovat a co děláte, a jen tuším, že energie v místnosti při výrobě vína?

Cara Morrisonová 32:53

No, jsme mnohem upovídanější. Velmi dobrá komunikace. A myslím, že jsem si všiml, že protože máme také naše ředitelské vinice, jsou ženy, což je docela vzácné. Vede tým 50 lidí. Je to jediná žena, která ho opouští, což je opravdu skvělé. A tak komunikace mezi našimi týmy a mezi sebou navzájem je prostě úžasná. A to je jedna věc, které jsem si všiml, chci říct, že to není tak, že všechny ženy jsou super komunikativní, ale půjdeme s plošným stereotypem. Takže, ale máme se moc dobře. A všichni spolu vycházíme opravdu dobře. A s Mickem jsme to vždycky dělali. Bylo s ním opravdu skvělé komunikovat, ale s námi je to trochu hlasitější. Tři z nás. Ale je to hodně zábavné. A myslím, že je to skvělé, protože Zidanelia zde byla také stážistkou v sedmém roce. A pak se vrátila v roce 2015 jako vinařka. Takže je to také dobrý pocit. Znovu, to, co jste mluvili o tom, co je výhra, jsou vítězové, lidé se chtějí vracet a pracovat s vámi. A to hodně říká a hodně to znamená. A pomáhá to budovat týmovou práci. Protože si všichni rozumíme a můžeme si věřit. Myslím, že je velká věc, že ​​si hodně důvěřujeme. tak to je skvělé.

Samantha Sette 34:09

Jo, a byl bych rád, kdybys věděl, pro všechny ženy, které tam venku poslouchají a chtějí se věnovat vínu? Musí to být objektivně trochu těžší a máte nějakou radu nebo moudrá slova a rádi byste se s těmito výzvami vypořádali? A jak se vloupete, jak se tam dostat?

Cara Morrisonová 34:23

No, dělal jsem to mnohem dříve než lidé teď. Doufejme, že to není tak těžké. Já, musím říct, že jsem to nikdy neviděl jako bariéru. Prostě mě to nikdy nenapadlo. Protože být někdy bezradný je dobré. A já prostě, kdykoli se na něco zaměřím, udělám to a víš, občas lidé říkají věci jako: Oh, sudy jsou větší než ty nebo jak to můžeš udělat? Protože jste tak malí, jsou různé věci a vy se tomu tak nějak zasmějete a jdete dál a je to spíš jako já ukážu, dělá vás to více odhodlaným to udělat a odhodlanějším, aby to vyšlo. Takže prostě musíte, pokud je to něco, co opravdu chcete, a neustále na tom pracujete, také to získává správné lidi, jen náhodou pracuji s několika opravdu úžasnými mentory v průběhu let. A velmi mě povzbuzují. Takže to je, když si vybíráte práci. Je to, víte, vy ne, oni nevedou rozhovory jen s vámi, vy s nimi a zajišťujete, že jsou to lidé, se kterými můžete pracovat. A to vám pomůže v kariéře. A je to trochu plánování a trochu štěstí. Takže si myslím, že s tím prostě musíš pokračovat. A pokud to nefunguje, najděte si někde jinde, že dobře

Samantha Sette 35:39

Miluji to. Ano, vinařství může být Je to tak úhledné pole. A pro každého, kdo se do toho chce dostat, je to jako, jak to uděláte? Jak přeměníte hrozny ve víno? A tam je spousta kroků. A zvláště jako žena, víte, ten aspekt zmocnění, který miluji a kterého jste se dotkla, je kritický. A dostat nohu dopředu na dveře, ale dopředu se pohnout dopředu a dostat se tam. No, Caro, nechci na tuto otázku zapomenout, protože se na to ptáme v každé epizodě, ale dám vám malé upozornění. Takže nemůžete říct Sonoma cutter Chardonnay, ale co je ve vaší sklenici? Ptáme se na konci každé epizody Co piješ? co právě teď miluješ? Je nějaké víno, které vás opravdu nadchlo? A rád bych slyšel, co je ve vaší sklenici.

Cara Morrisonová 36:22

Co je v mé sklenici? Oh, chlapče, to je šťáva ze sklizně. je v mé sklenici. Grepový džus. Vždy mám. Přes léto mám slabost pro růžová vína. A jsem tak rád, že růže konečně prorazily. Mám na mysli celý rok 2000. Pořád jsme říkali, že to Rose zvládne. A každý by si vymyslel nějaký důvod, proč by se to neprodalo, protože všichni si vzpomněli na doby bílého Zinu a mysleli si, že to bude sladké. A tak konečně prošla jakási novější generace, která neměla všechno o Rose a měla ráda červené víno z doby bílého zinku v 80. a 90. letech. Takže se mi líbí, že jsou tam suché růže a můžeme k nim přistupovat a je tu tolik různých druhů, které seženete, a existuje celá řada obchodů a jo, jen si myslím, že se růže tak dobře hodí k létu a horkému počasí. . Takže si myslím, že to je moje cesta, pokud nepiji Sonoma cutter Chardonnay.

Samantha Sette 37:31

To je tak zajímavé. Mám pocit, že jsem vyrůstal mezi lidmi, kde je Rose to pravé. Víš, jako Rose, to bylo víno. Nikdo nepil červené ani bílé víno. Byla to Rose. To jsem nikdy nevěděl. To opravdu nebyla velká věc. Jen pár desítek let zpátky. To je šílené.

Cara Morrisonová 37:46

No, byl to velký bílý Zin Shutter Home. Zpátky v den. To jo. A pak, ale pak to bylo. To jo. Všichni jen předpokládali, oh, když je to růžové, je to sladké. nebudu se toho dotýkat. A tak to bylo tak skvělé. Když jsme mohli přepnout ten přepínač a přejít na sušení růží. Bylo to tak, že je tu další výhra

Samantha Sette 38:12

Jedna věc, kterou miluji na jednom stromě, je to, že se cítím jako kolektiv svědků. Není to jen specifické pro vinice. Je pro všechny je pro všechny. Je to velmi spolupracující, radostná, víte, sdílená vášeň, kterou cítím

Cara Morrisonová 38:24

Víte, a skvělá věc na vinařském průmyslu je, že jsme k sobě tak přátelští. Všichni jsme spolu chodili na vysokou školu, pracovali jsme spolu na stáži ve vinařství, vídáme se na veletrzích, takže ve víně se všichni tak nějak znají a tvoříme jeho součást. Je to velmi malý průmysl a my spolupracujeme. Takže vytváříme obchodní skupiny, jako jsem na chvíli vytvořil tuto skupinu s názvem Charda nerds. A sešli jsme se a mluvili jen o Chardonnay a hloupých Chardonnay věcech o vinařské části a sdíleli experimenty a věci, které děláme ve vinařství, a prostě sdíleli znalosti. Velmi dobře spolupracuje v celém odvětví.

Samantha Sette 39:06

Zní to zejména na západě v Kalifornii, kde se to všechno soustředí tady.

Cara Morrisonová 39:12

Přesně tak. Ale i ty malé regiony, které znáte, se opravdu scházejí, pracoval jsem na sklizni na Long Islandu v New Yorku, kdesi dávno a víte, dali se dohromady a dělali podobné věci, protože je to malý kousek a snažili se propagovat v rámci a sdílet nápady a všude, kde to děláte, jako to, co se tam děje. Jako na začátku každé sklizně začnete obvolávat své přátele. Chápeš to? Vidíte to taky? A co si myslíte, že bychom s tím měli dělat? jaké jsou vaše nápady? Takže si vždycky vzájemně odhazujete nápady? A můj manžel je vinař. Takže mám jako domácího poradce pro domácí poradce toho druhého. Takže skvělé rozhovory při večeři nebudou lhát při pití vína a že o něm a různých nápadech prostě začneme mluvit.

Samantha Sette 39:56

No, máte nějaká závěrečná slova, která chci otevřít u stolu s čímkoli, o co se chcete podělit, ať už je to o víně, Chardonnay, což je víno, nebo o sobě a vaší cestě, cokoli, co chcete sdílet pro posluchače Wine Enthusiast tam venku? .

Cara Morrisonová 40:10

Oh, chlapče, měl jsem si něco uložit. Jo, myslím, že jediné, co se dá říct, je, že si to prostě pořád užívá a miluje víno a zkoušet nové věci. Chci říct, že to nejzábavnější na víně je objevování. A víte, dostat se do různých vinařství a degustačních místností a vidět, co mají, je super zábava nebo jen ochutnávat různá vína, o kterých jste nikdy neslyšeli. Ve skle, samozřejmě, víte, zkuste Sonoma Cutrer Chardonnay, když můžete, ale také prozkoumávání a sledování toho, co je venku, je jednou z nejzábavnějších částí.

Samantha Sette 40:48

Absolutně vědět, co se vám líbí, ale být otevřený tomu, co je ještě venku, a takový zážitek si vzít. To naprosto miluji. A Caro, bylo mi potěšením mluvit s vyjádřením vděčnosti. Jsem si jistý, že naši posluchači to cítí stejně. A díky tomu bylo skvělé si s vámi dnes povídat.

Cara Morrisonová 41:05

Děkuji, Same, taky se mi s tebou krásně povídalo.

Jacy Toppsová 41:13

Žádné víno neinspiruje tolik vyhraněných názorů jako Chardonnay k dubu nebo ne k dubu, slézu nebo bez medu. Jako většina hroznů se i Chardonnay projeví odlišně v závislosti na terroir a benifikaci. S tolika výrobci Chardonnay po celém světě jsou styly nekonečné. Možná bychom se jako pijáci vína měli snažit a mít otevřenou mysl. jaké jsou vaše myšlenky? Pokud se vám dnešní díl líbí, rádi si přečteme vaše recenze a vyslechneme, co si o něm myslíte. Své komentáře a dotazy nám můžete poslat e-mailem v podcastu Wine Enthusiast. dotnet hej, proč neřekni svým přátelům, kteří milují víno, aby se na nás podívali, aby si zapamatovali, že se můžete přihlásit k odběru tohoto podcastu na Apple, Google, Spotify a kdekoli jinde, kdo podcasty poslouchá. Další epizody a přepisy najdete také na webu wine nadšence.com. Jsem JC Tops. Díky za poslech