Close
Logo

O Nás

Cubanfoodla - Tento Populární Víno Hodnocení A Recenze, Idea Unikátních Receptů, Informace O Kombinacích Zpravodajství A Užitečných Příruček.

Kultura

Existuje správný způsob, jak mluvit o víně?

Toto je první z naší třídílné série, která některé z nich zdůrazňuje 2023 Future 40 Tastemakers . Během posledních několika let vinařský průmysl začal počítat s problémem své rozmanitosti a inkluze. Ale vytváření inkluzivnějšího vinařského průmyslu začíná uznáním způsobů, jakými může vyloučit lidi.



Což nás vede k našemu hostu tohoto týdne. Alice Achayo Založený Vinařský lingvista , poradenská společnost, která má vzdělávat odborníky na víno a pijáky a rozšířit způsob, jakým o víně přemýšlí a mluví.

Poslouchejte, jak Achayo vysvětluje, jak se dostala do průmyslu; proč založila Wine Linguist, důležitost rozmanitosti v rámci komunity; a jak rozšíření jazyka kolem vína pomůže pijákům vyvinout si pro něj hlubší pochopení.



  Logo Apple Podcast
  Logo podcastu Google


Přepis epizody

Přepisy jsou generovány pomocí kombinace softwaru pro rozpoznávání řeči a lidských přepisovačů a mohou obsahovat chyby. Před citováním zkontrolujte odpovídající zvuk.

Řečníci: Alice Achayo, Jacy Topps

Jacy Toppsová 00:08

Dobrý den, vítejte u podcastu Wine Enthusiast. Sloužíte kultuře nápojů a lidem, kteří ji řídí. Jsem Jacy Topps. Toto je první z naší třídílné série, která zdůrazňuje některé z letošní budoucnosti. 40 ochutnávačů. V posledních několika letech musel vinařský průmysl počítat s problémem své rozmanitosti a inkluze. A vytvoření více inkluzivního odvětví začíná uznáním způsobů, jakými může vyloučit lidi. Což mě přivádí k našemu hostu tohoto týdne. Alice Achayo. Alice Achayo založila The Wine Linguist, konzultační společnost vytvořenou s cílem vzdělávat odborníky na víno a pijáky, aby rozšířili způsob, jakým o víně přemýšlí a mluví. Takže poslouchejte, jak Alice vysvětluje, jak se dostala do průmyslu; proč založila The Wine Linguist; důležitost rozmanitosti v rámci komunity a jak rozšíření jazyka obklopujícího víno pomůže pijákům vína vyvinout si pro něj hlubší uznání.

Jacy Toppsová 01:13

A nyní slovo našeho sponzora. The Calling je kolekce snů kalifornských vín, která nabízí zřetelnou škálu odrůd, stylů a nejlepší ve své třídě apalačský vinař James MacPhail dává každému vínu jasný charakteristický hlas a spolupracuje s renomovanými rodinnými pěstiteli na výrobě Chardonnay, Pinot Noir a Cabernet Sauvignon. Při sbírání více než sedmdesáti 90 plusových bodů v procesu. Připojte se k jednomu z The Callings, plně přizpůsobitelných vinařských klubů a získáte první přístup k novým vydáním, speciálním ročníkům knihoven a dalším. Se čtyřmi možnostmi členství je tu klub pro každého milovníka, obdržíte tři zásilky ročně nebo vyzkoušejte měsíční předplatné a doručte tři láhve měsíčně přímo k vašim dveřím. Pro více informací a přístup nás navštivte na adrese volajícího nadšence zpětného lomítka wine.com.

Jacy Toppsová 02:13

Ahoj, já jsem Jacy Topps. Mým dnešním hostem je Alice Achayo, Alice je zakladatelkou The Wine Linguist, společnosti zaměřené na posun jazyka a kultury vína ke zvýšení dostupnosti. Je také jednou z letošních vinařských nadšenců Future 40 Tastemakers. Vítejte, Alice, jsem tak rád, že se k nám dnes můžete připojit.

Alice Achayo 02:35

Děkuji moc, Jacy, děkuji, že mě máš. To je vzrušující. Jak se máte?

Jacy Toppsová 02:42

Jsem skvělý. Takže chci začít blahopřáním k budoucnosti. 40 ochutnávačů.

Alice Achayo 02:49

Děkuji mnohokrát. Ano, bylo to divoké. Ale jo, děkuju moc.

Jacy Toppsová 02:56

Takže bych rád slyšel o vaší cestě za vínem. Můžeš nám říct něco o tom, jak jsi se dostal k vínu?

Alice Achayo 03:02

Tak určitě. Ano, rozhodně to není přímočará cesta. Ale řeknu, opravdu, po několika letech profesionálního pečení chleba jsem přešel k vínu a cítil jsem, jak se moje tělo trochu unaví. A já jsem si jen myslel, co jiného mohu udělat, abychom stále byli na stejné linii jako jídla; pohostinství a já jsem ochutnal, proč žádná slovní hříčka není určena. Během studia na vysoké škole jsem tam absolvoval mezinárodní nápojový kurz a byl jsem seznámen s tím, o čem nyní vím, že je špičkou ledovce ve vinařském světě. A proč znalosti, ale tak, zatímco jsem v tomto bodě svého života přemýšlel, dobře, jako kam, kam se mohu obrátit? Vzpomínám si, jak moc mě to na vysoké škole bavilo a říkal jsem si, jo, půjdeš na to, že v budoucnu budeš potřebovat víno. Když děláte něco s pohostinností. V tu chvíli jsem snil o tom, že si jednou otevřu vlastní bistro. A tak jsem si jen myslel, že budete potřebovat znát víno pro své bistro. Tak jsem se přeorientoval na víno.

Jacy Toppsová 04:16

Chci říct, že víno a jídlo mají určitě skvělý vztah, zvláště v chlebu, že?

Alice Achayo 04:23

Ano, myslím, je to fermentace. Vždycky říkám lidem, jsem na fermentované věci. Tak to znáte, kváskový chléb a víno. Jsou, jsou to dvě z mých oblíbených věcí. Takže to byl pro mě svým způsobem téměř přirozený střed.

Jacy Toppsová 04:38

V jakém okamžiku jste se tedy rozhodl založit The Wine Linguist?

Alice Achayo 04:43

Tak určitě. S Vinařským lingvistou jsem začal loni asi v lednu loňského roku 2022. A v tuto chvíli jsem byl v oboru asi šest let, začínal jsem ve skvělé vinotéce a pak jsem byl kuchařem postaveným v roce pro distributora v Massachusetts, než to opustím a opravdu se vydám na svou vlastní cestu, ale jo, takže bych řekl, že minulý rok začal opravdu pěkně. V současné době je to docela mladá společnost, ale nejsem v tomto odvětví nutně nováčkem.

Jacy Toppsová 05:15

Dobře, tak co to přesně je? Je to společnost, která má ráda vzdělání nebo zdroje? Co je vlastně vinařský lingvista?

Alice Achayo 05:23

Jo, vinařský lingvista je poradenská společnost. A naším cílem je vzdělávat odborníky na víno a pijáky vína, posunout a rozšířit jejich myšlení a mluvení o víně. Takže se skutečně snažíme posunout jazyk a kulturu kolem vína tak, aby lépe reprezentovala mnohem rozmanitější demografickou skupinu, kterou nyní ve vinařském světě vidíme. A s tím chceme také začlenit kultury a kuchyně globálního Jihu a jeho diaspory. Nejsem si jistý, jestli to víte, myslím, že v tuto chvíli, pokud si to někdo neuvědomuje, si myslím, že má pravděpodobně hlavu v hlavě. Písek. Ale ve skutečnosti nevidíte, stále nevidíte, že globální prodej a jeho kultura jsou začleněny do světa vína. A myslím, že je to promarněná příležitost. A součástí naší práce je zajistit, abychom to zesílili do mezer. A nakonec soustředíme práci vinařů a vinařské příběhy. A všechny tyto tři věci jsou skutečně určeny k tomu, aby do budoucna změnily to, jak o víně přemýšlíme, aby bylo mnohem inkluzivnější. Je to více reprezentativní pro demografickou skupinu konzumentů vína, kterou nyní máme. A jde o to se skutečně zaměřit na zážitky a smyslové vzpomínky lidí a využít vinaře, aby je oklamali, aby skutečně vyprávěli své příběhy o víně. Že jo?

Jacy Toppsová 06:44

Tak wow, to je v pořádku. Takže, za prvé, chci říct, jen se vrátit k jazyku, který vás obklopuje, myslím, že jste se rozhodli vstoupit a prostě to celé rozebrat, protože takhle, jako to, myslím v jazyce obklopujícím víno jde o stovky let zpátky, že? Jako, to je jako velký podnik, předpokládám

Alice Achayo 07:08

Pro mě je to velmi jednoduché, že? Vždycky lidem říkám, že mluvím několika jazyky vína, a pak se ptají, co to je. Rád tedy lidem říkám, že mám svůj vlastní jazyk vína, který vychází z mého smyslového referenčního bodu. A pak jsem se naučil evropský slash západní společnost jazyk vína, což je standard délky jazyka vína, který máme nyní. A tak to mluvím. A pro mě bylo tak těžké se pokoušet spojit s vínem, když jsem cítil, že jsem nucen mluvit o víně pouze z této perspektivy. A tak, víte, já se opravdu dívám na víno a jídlo jako na dvě věci, které jsou velmi dobré, zaprvé, že jdou ruku v ruce, ale také to, že mají skvělou schopnost sbližovat lidi z různých prostředí. A tak když jsem ve vinařském průmyslu a viděl jsem, že způsob, jakým mluvíme o víně, jazyk, kterým mluvíme o víně, ve skutečnosti lidi spíše vylučuje, než aby je spojoval, měl jsem s tím skutečný problém.

Pocházím z kultury, kde jsme my, jsme velmi komunitní, jsme, víte, spojuje nás zejména jídlo. A tak jsem rád řekl, vidím, že jídlo a víno jsou si v tomto podobné. A tak čím víc jsem se chtěl dostat k vínu, cítil jsem také něco takového, tuto vášeň odejít, kdykoli jsem se musel dívat na víno z této velmi eurocentrické perspektivy, protože jsem si říkal, no, opravdu to zahrnuje spoustu vyloučení. hodně lidí. A já se snažím lidi sbližovat. A tak nějak, jak to mohu změnit, a ve skutečnosti to bylo jít po jazyku vína a říct: Musíme to změnit, je potřeba to vnést a potřebujeme, musíme změnit způsob, jakým o tom přemýšlíme. víno, aby bylo možné přivést ke stolu více lidí.

Jacy Toppsová 09:00

Jo, myslím, souhlasím. A myslím si, že my jako vinařský průmysl tuto diskusi vedeme již několik let. Dobře dobře. Mám pocit, že souhlasím s tím, co říkáte. Líbí se mi, ale myslím, že je to teoreticky, že víno a jídlo nás spojují. Myslím, jako by mělo, ale myslím, že když začneme mluvit o průmyslu a o tom, jak v tomto odvětví mluvíme a vzděláváme, mám pocit, že tam to jde správně, správně, stejně jako každý den, samozřejmě konzument vína. spojuje lidi a přivádí lidi ke stolu. Ale jaký máte názor na vzdělávání, jako je vinařský průmysl, všechny certifikační programy, které jsou v podstatě založeny na eurocentrickém jazyce?

Alice Achayo 09:52

No, dovedete si představit, že mi to připadá problematické, že? A tak s vámi naprosto souhlasím, že ano, víno víno spojuje lidi, může je spojovat, ale vy to tak bohužel nevidíte. A kde to vidíte, je to skoro jako ve vinařském průmyslu, kde jsme všichni vinařští profesionálové a všichni mluvíme stejným jazykem, kterým jsme se naučili mluvit, správně. A tak to bylo vlastně něco, o čem jsem přemýšlel dříve, to je víno, vinařské vzdělávání, programy, které máme právě teď. Je to skoro jako by byly navrženy tak, aby spolu vinaři mluvili. Ale ne ve skutečnosti mluvit se spotřebiteli, protože tam bojujeme, stejně jako my, všichni jsme se učili, dobře, tohle jsou tóny brusinek a, víš, meruňky nebo bla, bla, bla, všechny tyto všechny deskriptory, správně. A pak ať už s těmi poznámkami máme zkušenost nebo ne, prostě si je zapamatujeme. A prostě je používáme mezi sebou. Že jo? Vždycky mi to přijde opravdu vtipné, kdykoli jsem na pracovních akcích, kde jsi ty, zvláště na ochutnávkách, kde je to opravdu jako průmyslová ochutnávka a, a vidíš tam lidi, dělají to, jsou jako, já jen, tohle je redukční. Tohle je konec, jen si myslíš, bože, nemusíme pořád mluvit tímto jazykem. A tak přejdu k vaší otázce o tom, jaký mám pocit ze vzdělávání v oblasti vína, které máme, myslím, že je problematické, protože ve skutečnosti nepřipravuje vinařské profesionály na to, jak mluvit a spojit se s konzumenty vína, je to skoro jako by to bylo navrženo právě pro víno, vinařské profesionály, aby spolu mluvili, ale ne aby ve skutečnosti přivedli do stáda obyčejné lidi. A to je problematické. A pak v rámci toho také, protože jazyk je tak přísný, že do něj ve skutečnosti nezahrnuje žádnou jinou kulturu a jazyk. Že jo. Takže jeden z hlavních programů, který je globální a je do značné míry nastaven, standardem je WSJ. T, když se podíváte na jazyk, kterým mluvíte o víně, je to Nesouhlasíte? Je to super omezené, že? Ano, to neznamená, že to nepřekračuje to, co tam je. A jak tedy můžeme mít, víte, vinařské profesionály, kteří pocházejí z různých kultur, být schopni být součástí jazyka, pokud to, co se učí, není nic, s čím by se mohli spojit, ani to nemají v jejich zemích nebo kultuře. Takže teď jsou nuceni si tyto věci zapamatovat a ve skutečnosti k nim nemají žádný osobní vztah. A to si myslím, že je to docela tragické.

Jacy Toppsová 12:30

Líbí se mi, jak to v podstatě říkáte, je to jako, vzdělávací systémy jsou tak trochu naučené, abychom spolu mluvili a nemluvili se spotřebitelem. Takže jsme jen jako když si říkáme, víš, víš, luxusní jazyk a způsob a všechny tyhle věci, jak spolu mluvit. Že jo? Když je spotřebitel jako, co, o čem to mluvíte?

Alice Achayo 12:56

Jako, tomu nerozumím, že jo. A je to taková zastrašující věc. Protože, víte, my můžeme předstírat, že vše, co chceme, jsou profesionálové na větrání, ale neznáme ani polovinu věcí, které říkáme, nebo nám jiní lidé říkají jako jiným profesionálům, že jo, ale prostě s tím souhlasíme. . A myslím, myslím, že to je místo, kde je to tak trochu k smíchu, protože máte spotřebitele, kteří si myslí, že my prostě musíme mít tu nejúžasnější paletu na světě. A my prostě známe všechna tato famózní slova. A ty si jen myslíš, člověče, všichni tak trochu říkáme podobné věci. Učili jsme se nazpaměť podpisy hroznů, že? Prostě jsme to opakovali a řekli bychom úplně stejné věci. A víte, myslím, že je to opravdu smutné. A tak, víte, je to mnohem větší, jako, tato otázka je docela nabitá. Jestli ti to nevadí, tak u toho na chvíli zůstaň.

Jacy Toppsová 13:45

Tak určitě. Samozřejmě,

Alice Achayo 13:46

Jsem v pořádku. Nechci to tady přebírat. Ale víte, jedna z věcí, které si myslím, ano, jazyk, větrná výchova, je problematická a v jazyce, který používá. A myslím, že kromě toho, co jsme právě řekli, kde je to také omezené, je mluvit o změně klimatu, správně, když nové regiony nyní produkují odrůdy, které nikdy nebyly zvyklé. A v regionech, kde jsem je teď dělal, se výraz změnil, protože ať už se ochladilo, nebo se oteplilo, teď se to změnilo. A teď mi chceš říct, že Pinot Noir by měl mít vždy tyto poznámky? Správně, správně, když to pochází z teplejšího klimatu, chladnějšího klimatu, nového klimatu, jiného výrazu nebo, víte, vinaře, který má jiný přístup k výrobě Pinot Noir. A teď řekneme, dobře, Pinot Noir by měl vždy zasáhnout tyto značky. To je opět velmi omezený způsob, jak se na to dívat. A myslím si, že vzhledem k tomu, že jsme ve změně klimatu, jazyk se bude muset změnit, aby odrážel to, co je nyní možné a co není možné, předpokládám. Dává to smysl?

Jacy Toppsová 14:58

To je jako, přijít úplně, to je dokonalé. Miluji tu perspektivu. Protože stejně jako my se měníme svět, mění se i náš jazyk. Chci říct, správně. Právo dává dokonalý smysl. Takže, chci říct, jak se přes to dostaneme, protože vaše společnost je spíše poradenská společnost? Jsou lidé vnímavější k těmto změnám?

Alice Achayo 15:21

No, myslím, že musíte, musíte být konkrétnější, kteří lidé, odborníci na větrnou energii, když spotřebitelé, lidé odpovědní za vzdělávání, víte,

Jacy Toppsová 15:32

Ano, vše výše uvedené. Že jo?

Alice Achayo 15:35

No, mohu, mohu odpovědět na Řeknu, řekl bych, že konzumenti vína jsou připraveni na to, abychom s nimi o víně mluvili způsobem, který je relevantní nebo smysluplný, než abychom nad nimi seděli vysoko a vyprávěli jak by měli víno prožívat, co by měli cítit, ochutnávat a tak dále, což je nesmysl. Opět víno, jazyk vína je skutečně založen na našem smyslovém referenčním bodu. Takže to, jak jsem vyrostl, a rostliny, ovoce, textury, vůně, se kterými jsem vyrůstal, hraje obrovskou roli v tom, co jsem zmínil dříve, v mém osobním jazyce vína, který je mimochodem nejdůležitější, každý z našich vlastních jazyků. víno je nejdůležitější bez ohledu na to, co vám někdo řekne, měli byste cítit. To, co cítíš, je jen a jen tvoje. A tak si myslím, že spotřebitelé vína chtějí, abychom našli smysluplnější způsoby, jak s nimi o víně mluvit. Takže než mluvit o poznámkách, proč se nezačneme bavit o tom, odkud vína pocházejí z příběhů vinařů a jaký byl rok, co se děje, víte, je tam více lidského spojení, když začínáme přinášet suchozemské ekosystémy a lidi, kteří se podílejí na výrobě vína. Takže nechci mluvit o tom, že dobře, měli byste dostávat poznámky o černých třešních, brusinkách a lesní půdě, o všech těchto věcech, ale spíše o tom, co mi dovolte, abych vám poskytl kontext tohoto vína. A pak se pojďme bavit o tom, co prožíváte, správně. A vím, že vy, jste se účastnil mého semináře v IPNC. Takže možná můžete trochu přiblížit, jak to bylo. Ale takhle jsem vedl svou degustaci. Není to o tom sedět a říkat vám, co byste měli dostat, ale spíše vám poskytnout pozadí, což bych rád udělal víc, ale poskytnout vám pozadí vína, kontext vína, správně, jeho příběh, a to všechno. A pak procházíme a používáme naše vlastní smyslové vzpomínky, abychom o tomto víně mluvili. Takže si myslím, že by to konzumenti vína ocenili. Myslím, že to je to, co hledají. Myslím, že je to také způsob, jakým dostáváme do vína více lidí, než když konzumenti vína říkají: Víte, co, jako, tohle je, ale není to příliš domýšlivý. Připadám si mimo. A pokud jde o vinařské profesionály, myslím, že se mě to zeptá, to, co se tady snažím dělat, není nejoblíbenější, že? Jako, oni jsou prostě jako, kdo jsi? Jak jsi řekl dříve? Tento jazyk existuje už dlouho, kdo jsem, ale přicházím a říkám, hej, musíme to změnit. A pak je to také jako: Dobře, jak to změníme? A já říkám, neříkám, že mám všechny odpovědi, ale mám docela dobrou představu o tom, co nefungovalo a co nefunguje. Že jo. Takže to nedělejte. Nepokračujme v tom samém. Jo, takže si myslím, že pro vinařské profesionály bude těžší přeorientovat svou mysl na to, že ano, dobře. Je to skoro jako odevzdání moci. Myslím, že to je ten pocit, když najednou jako vinařský obor, jako, nemůžeš, už nemáš sílu říkat spotřebitelům, jak, kdy, co, víš, proč by měli konzumovat víno, nebo jim najednou říkám, že by to neměla být vaše role. A to není něco, co by nebylo zábavné slyšet. Že jo? A pak samozřejmě vinařská výchova. No, nevím, co ke mně cítí. Ale dovedu si znovu představit, že to není populární věc, že ​​jo. Ale myslím, že se jako odvětví musíme skutečně změnit, protože nemáme prosperující průmysl, pokud nenavštívíme, jak mluvíme o tom, proč. A tak zapomeň na to, co dělám. Přemýšlejte o prosperitě tohoto odvětví, pokud nezměníme způsob, jakým mluvíme o tom, proč. A existuje, existují o tom důkazy. Myslím, myslím, že každých pár měsíců vyjde nový článek jako: Ach, proč mileniálové nepijí Ach, proč víno, víte, lidé se přeorientovávají na nealkohol, všechny tyhle věci a je toho tolik ta bytost, víte, velmi souvisí s tím, jak je víno vnímáno. To jo.

Jacy Toppsová 19:48

No, ano, myslím, že je to opravdu těžké slyšet, protože, myslím, je to celý systém, že? Je to systém, který byl, víte, vytvořen pro, myslím, že víno samotné bylo vytvořeno, jak jste ho v podstatě popsali, abychom si ho užili a mohli ho sdílet s lidmi. Ale myslím, že průmysl se stal těmito strážci a chtěl udržet lidi mimo. Takže vytvořili tento systém, který by lidi držel venku. Takže teď jde v podstatě o demontáž tohoto systému a přivedení více lidí. A to bude těžké. Ale myslím, že spousta vinařských profesionálů, myslím, milujeme řemeslo, milujeme to, co děláme, a chceme přivést více lidí. Takže si myslím, že je to jen možná, víte, myslím, že pro ty, kteří chtějí jít získat certifikaci a v podstatě mít formální vzdělání, to je skvělé. Ale vězte, že budete muset udělat nějaký průzkum, až vyjdete, až získáte certifikaci a jak rádi mluvit se spotřebiteli, jiným způsobem, než jaký vás učí škola, dokud se tyto programy nenaučí rozšířit jejich jazyk , Myslím,

Alice Achayo 21:01

Že jo. Jde mi o to, že když jeden certifikační program nezmění způsob, jakým mluví o víně, jak potom slouží jako vinařští profesionálové? Víš co myslím? Jako pokud jste, pokud nás nepřipravujete na to, abychom mohli dělat naši práci, nejlepší víkend? A jaký je váš účel? A to si myslím, že je jedna věc, kterou musíme nějak potlačit. Jako by neměli nutně kontrolovat vinařské profesionály, myslím, že to funguje ruku v ruce, že? Naučíte nás, že se specializujete na jazyk větru a všechny věci, proč nás noví učitelé připravují na toto odvětví, jdeme dělat naše věci. A pokud se díváte na toto odvětví a na to, jak se mu v odvětví daří, a nechápete, kde jsou nedostatky, a proto neměníte, jak k němu přistupujete, a tím pádem nám jako vinařským profesionálům v podstatě selháváte, jaký je tvůj účel? To je otázka, kterou mám. Že jo. A tak si myslím, že takhle se na to musíme dívat. Ale já ne, já ne, neznamenalo to, že by to dříve znělo, jako by se všem vinařským profesionálům nelíbila moje práce, myslím, že je nás spousta, kteří chtějí toto odvětví změnit, protože ho velmi milujeme. Že jo? Milujeme sbližování lidí a sdílení kouzla vína. A tak si myslím, že je pro nás těžké to zjistit. Dobře, jak změníme tuto věc, kterou jsme se naučili, na způsob, jakým jsme se naučili mluvit o tom, proč a jak to změníme? A myslím, že je to jednodušší. Opravdu? Na individuální úrovni. Je to opravdu jednoduché. Proč miluješ víno? Co vás na víně vzrušuje před jazykem a co byste chtěli, aby lidé o víně věděli? Kdybyste si povídali se svými přáteli o víně a měli jste láhev, do které jste byli prostě zamilovaní? O čem s tím vínem budete chtít mluvit? Doufejme, že nejsi jako, ó, člověče, jen to nebyly kytice, tóny a vůně. Doufejme, že máte co říct, správně, a pak jim to dovolte zažít ne tak, jak chcete, aby víno zažili, ale aby to zažili sami. A možná se jim to nebude líbit. Ale možná se jim to bude líbit jednoduše proto, že milují vidět radost, kterou z toho máte, protože to je také věc. A tak si myslím, že pro každého profesionála je to opravdu jako volba, kterou musíte udělat, jako: Neřeknu vám dobře, pokud nezměníte způsob, jakým mluvíte o tom, proč hnusíte, nemilujete. to vůbec neříkám. Myslím, že nás víno velmi baví a milujeme vše, co k němu patří. Jak budeme pokračovat? Nebo jak se přesuneme do prostoru, kde přivedeme více lidí a neříkáme jen více lidí obecně, chci vidět větší rozmanitost ve vinařském průmyslu. Chci, aby se demografie konzumentů vína odrazila v samotném odvětví, protože tak jim můžeme dát pocit, že jsou také jeho součástí.

Jacy Toppsová 24:07

Každá sklenka vína vypráví příběh. Tyto příběhy odhalují skrytou historii, chutě a vášně a někdy rozplétají naše nejtemnější touhy. A nejnovější podcast Wine Enthusiast. Vinfamous novinář Ashley Smith pitvá podbřišek vinařského světa. Slyšíme od lidí, kteří vědí, co to znamená, když se produkty lásky a péče stanou zdrojem chovu, žhářství a dokonce i vražd. Každá epizoda zavede posluchače do tajemného a historického světa vinařství a zločinů, které se od té doby staly Vinfamous. Tento podcast se dobře hodí pro milovníky vína, znalce historie a zločince. Tak si vezměte sklenku svého oblíbeného vína a sledujte podcast, abyste se k nám mohli ponořit do zvratů za historickými minimy, šokujícími větrnými zločiny, sledujte Vinfamous na Apple, Spotify nebo kdekoli, kde posloucháte, a nezapomeňte sledovat show, takže nikdy nezmeškáte skandál, nové epizody vycházejí každou druhou středu.

Jacy Toppsová 25:16

Chci mluvit o tom, kdy jste se poprvé setkali. Takže ano, pro naše posluchače, pro trochu pozadí, jsem se začátkem tohoto léta setkal s Alicí na IPNC, což je Mezinárodní oslava Pinot Noir v Oregonu, a vedla tento seminář o, víte, vinařské řeči. A byl jsem ve třídě a ochutnali jsme Pinot Noir. Takže o různých typech Pinot Noir's a chtěla, abychom mluvili o tom, co chutnáme a cítíme a používáme náš jazyk. No, někdo použil lesní půdu, ani nevím, jestli to byla Alice nebo někdo jiný ze třídy. A připojil jsem se a řekl jsem: Nesnáším lesní půdu. Myslím, že ten termín je tak nedostupný. A, víš, myslím, že jsem mluvil o párování a říkám si, víš, nikdo nechce spárovat sekanou s lesní podlahou, co to znamená? A tak někdo řekl, ach jo, co takhle rozmarýn? A já si říkám: Jo, to je lepší. To je lepší, je to úplně dostupnější. A pak to bylo alespoň jako, no, ne pro mě. A já si říkal, Oh, jasně. Můj pohled na přístupnost tedy znamená pouze Američany a to, co američtí prožívají, lidé, kteří se narodili a vyrostli ve Spojených státech, a o kterých jsem globálně nepřemýšlel. Takže jsem byl zkontrolován ve své vizi jako, oh, to je pro něj dostupnější, protože to není přijatelné. A tak jste alespoň v podstatě pokračovali v rozpracování a mluvení o tom, jaký typ lesa? Můžete o tom mluvit?

Alice Achayo 27:02

Ano, naprosto. A myslím, že to je něco jako, krása, pokud to dovolíme jazyku vína, je v tom, že když dovolíme lidem sdílet jejich smyslový referenční bod, správně, pak začneme rozšiřovat svůj vlastní jazyk, naši vlastní přístupnost, správně, jako odborníci na víno, zvláště když posloucháme jiné lidi, kteří popisují stejné víno ve svém vlastním jazyce, se z toho učíme nebo se o nich a jejich kultuře dozvídáme více. A to je lidská konektivita, kterou bych rád viděl více v jednom jazyce. Ale vraťme se k lesní půdě, víš, používá se to docela často. A tak to, co jsem říkal, je, že mi jsou velmi dobře známé poznámky, které se snažíme říci, že toto víno existovalo, když jsme, když jsme to zabalili do jediného deskriptoru, prozkoumali jejich jádro. Ale rád zajdu ještě dál. Kdykoli jsem byl, když slyším lidi říkat, jádro, vždycky jsem jako, který les? je to tak? Že jo? Protože jde o to, že všechny lesy voní jinak. A pak je to jako, v jakém ročním období? Je to les? Třeba Namaluj mi obrázek? My také a pak si myslím, že v tomto konkrétním případě jsme šli do toho, že tam byl někdo, kdo také pocházel z oblasti Bostonu. A tak věděli, že jim říkám, že na této stezce běžím pořád a běžím všechna čtyři roční období. A tak vím, jak to voní, každé roční období, ne? Když se změní, vím, jak podlaha voní. A tak jsem řekl, je to čtvrté patro Medfordu? Jako tato, tato chráněná země, kterou neustále procházím. Nebo to víte, jako les v Itálii? Je to v severní Itálii, kde je to opravdu více alpské? A že to bude vonět jinak? A tak si skoro myslím, že když chceme, nevadí mi, že lidé používají ochutnávky, ale dejte mi kontext, Namalujte mi o tom obrázek. Protože i to samo o sobě je více vyprávění, než jen to říct a jít dál, že? Takže možná nemusíte, možná nevidíte, co říkám, když říkám výukový materiál, ale když vám namaluji obrázek, doufám, že to bude mnohem zábavnější rozhovor. Že jo? Takže ano, znovu si myslím, že jazyk vína, říkáme eurocentrický, protože je velmi eurocentrický, ale abych k tomu přidal, je to jako, když jste tady v USA a vyrostli jste v USA, a vy mluvíte o větru a to je také váš druh obecného širokého smyslového referenčního bodu, že? Měli jste podobná jídla, ale také bych mohl říct, víte, když jsme tady na severozápadě Pacifiku oproti Nové Anglii, měli jsme také různá jídla, takže jsou dokonce v rámci země, kde už je rozdíl v poznámkách. Takže si jen myslím, že víno prostě nesmíme vyrábět. Víno Lane bylo tak definitivní, správně. Myslím, že to je ono, je to opravdu na světě, umožňuje lidem sdílet to, co jim skutečně jde na nos, a dát nám za tím příběh. A tak si myslím, že pokud si vzpomínáte, v sezení jsem se v podstatě každého zeptal, kdykoli někdo řekl nějakou poznámku, že nerozumím tomu, jak to vlastně myslel, požádal jsem je, aby to upřesnili, že? Řekni mi o tom víc, proč to máš. A víš, vzpomínám si, jak jedna paní řekla: Oh, chápu, mám opravdu silného ducha. A řekl jsem: Jaký druh ducha? A pak se z nich stal, no, vlastně, tenhle rum, který se vyrábí tady, víte, tímhle u oceánu, a ona měla na mysli velmi specifické téma. Ale pokud právě řekla, má to poznámky o horkých lihovinách, to ve skutečnosti nepopisuje víno. Ale měla v hlavě celou scénu. A snažil jsem se ji přimět, aby nám sdělila kontext, jaké byly ty poznámky. A pak byl opravdu skvělý. Nikdy jsem nebyl tam, o čem mluvil, ale mohl jsem, mohl jsem začít chápat, co se snaží říct. Že jo. Tak

Jacy Toppsová 31:02

Jo, myslím, já, moje mysl byla otřesena. Když jsi jako, no, vlastně, víš, máš úplnou pravdu. To, že si nemyslím, že lesní patro je přístupné, neznamená, že není přístupné jiným lidem. A já jsem jen tak nějak přemýšlel ve svém vlastním náhledu, to je ono, chci říct, že vaše třída byla úžasná. Váš seminář byl úžasný.

Alice Achayo 31:34

Děkuji. Je to jen, je to jen, musíme rozšířit náš rozsah, ale nemůžeme to udělat. Bez dalších lidí kolem nás. Víte, jako, nemůžete sedět ve vzduchoprázdnu a říkat: Dobře, rozšířím svůj jazyk vína. Jak to uděláte, když nebudete komunikovat s ostatními, kteří mají různé smyslové poznámky. A vy a pak také nezahrnujete do svého jazyka jiné kultury a kuchyně, že jo. Takže je opravdu těžké to rozšířit, pokud ve skutečnosti nejdete nad rámec toho, co už máte. Takže si myslím, že to je, to je moje věc je, že změna jazyka vína nemusí být tak děsivá, jak si myslím, že si někteří lidé myslí. Chci jen přinést více lidského spojení s jazykem vína, že? Přinášíme kultury a kuchyně globálního jihu a diaspory, přibližujeme vinaře a příběh jejich země a všechnu práci, která je spojena s výrobou vína, přivádíme více lidí z různých prostředí, aby se podělili o své příběhy. že můžeme rozšířit tento jazyk tak, že vy můžete říci rozmarýn a já mohu říci něco jiného. A právě jsme popsali stejnou linii. A to je v pořádku. To je můj cíl, moje vize pro toto odvětví. Takže si myslím, že je to v mé mysli jednoduché.

Jacy Toppsová 32:57

Jo, jako, teoreticky, když jsme vždycky Kumbaya? Jo, ne, já s tím souhlasím. Líbí se mi, co říkáte, protože je to jako nezbavovat se myšlenky, že Pinot Noir může vonět jako třešně, ale může vonět i něco jiného než třešně, že? Jako když cítíte třešně, tak to nic není. To není špatně. Že jo. Ale pokud cítíte něco jiného, ​​je to správné. Můžete mít také pravdu. To je vaše právo.

Alice Achayo 33:26

Že jo. Jako kdybych nevyrůstal s třešněmi, ale vy ano, mohl bych mít pro podobnou poznámku jiné slovo nebo celou scénu. A myslím, že to, co chci, je, aby to bylo více v normě. A myslím, že pro mě, jako bych byl profesionál v oblasti vína, to není tak moc, ale dělat tohle znamená, že nemáme práci, že? Jen trochu zjišťujeme, jak tuto práci děláme, že? Vystupujeme ze sedadla řidiče a jsme zprostředkovatelé zážitků, protože takové víno je na konci dne. Víno je zážitek. A jak tedy vytváříme zkušenost smysluplnou zkušenost pro lidi, neznamená to nutně, že jim říkáme, jak prožívat, ale spíše jim poskytujeme prostor, aby cítili, že se mohou vzájemně zapojit, aniž by se museli bát, že řeknou něco špatného nebo nebudou mít zvýšené patro. nebo pokročilé patro? Jak vytvoříme zážitek kde

pijáci vína různého původu, různé cesty za vínem nebo různé zážitky považují stolní nápoje za stejné víno a mají neuvěřitelný zážitek? To je otázka, kterou opouštím. To je otevřená otázka pro vinařské profesionály, na kterou se skutečně ptám.

Jacy Toppsová 34:44

Jo, a myslím, že to je jako pokračování, protože to bude divoká odpověď. Jistě, to si všichni dokážeme představit. Jako, víte, jako každý region nebo jako, myslím, i média jako tady ve Wine Enthusiast, vždy hledáme způsoby, jak zlepšit zážitek z vína.

Alice Achayo 35:06

Že jo? Ano, není to nutně lehká práce. Že jo. Ale nemyslím si, že je to také tak složité, jak se nám to zdá, protože víno složité není. Je to zemědělský produkt. To jo. Jsou skvělí. Takže prostě potřebujeme vkročit o kousek dál, do země. A to je původ vína. Jako, my jen, jen jsme šli trochu. Máme hodně daleko od toho, co víno je, myslím si někdy ve způsobu, jakým o něm mluvíme a v čem vidíte nějaký aspekt v tomto odvětví, jen si myslíte, stále mluvíme o víně? Jako, co jsme dostali? Jako, pořád jsem tady mluvil o stejných věcech, víš, takže to bych řekl, jen bych rád vrátil víno k jeho původu. A, víte, a použijte lidské spojení k tomu, abyste přivedli ke stolu více lidí. Protože je to zkušenost, ke které by měl mít přístup každý.

Jacy Toppsová 36:16

Mám na tebe poslední otázku, Alice. Tak určitě. Co pijete? Co máte v těchto dnech ve sklenici?

Alice Achayo 36:24

Oh, člověče, pila jsem oregonské víno, protože jsem to chtěla říct přesně. Takže víte, jsem, ehm, legrační věc je, že jsem nepil Pinot Noir. Je to země Pinot Noir. Ale to, co doufám, že na konci této lásky sdílím s lidmi, jsou všechna ostatní vína mimo Pinot Noir, která se vyrábí v údolí. A to je to, co mě opravdu bavilo. Víte, měl jsem pár mazlíčků, které jsou opravdu úžasné. Jedna mě opravdu nadchla jen proto, že byla tak příjemná. Všechny Chardonnay pet-nat z pevniny? A pak jsem ji nedávno našel směs muškátového ryzlinku Pinot Gris s názvem Limited Edition. To byla zábava. To bylo, jak jsem tomu říkal škrabadlo, bylo to jedno z těch vín, které se stále vyvíjelo a já jsem toho kupoval hodně a byl jsem do toho opravdu zamilovaný, protože si pamatuji, že jsem si jen myslel, člověče, je to takový zázrak, že proč se ti tohle líbí? Takže, ale jo, obecně se mi líbí bílé směsi. Ach ano. A pak jsem jen přidával tohle, našel jsem ještě jeden, který se také jmenuje Big Salt. Jen se mi líbilo, že štítek na zadní straně neměl žádné ne, jako by tam nebylo nic o tom, jaká směs bude. Ale jsem velkým fanouškem vyzkoušení nového vína, které jsem nikdy předtím neměl, a tak jsem byl jako velká sůl. Dobře, v pohodě. Líbí se mi název stejně jako popisky velmi jednoduché. Vzal jsem to domů. A když jsem to otevřel, pamatuji si, že jsem přemýšlel, jako by tady musel být Muscat nebo pohodlné chování. A tak jsem se šel podívat na internet. A jistě, bylo to ošklivé. Muscat. A pak tu byla ještě jedna věc. Takže to bylo hezké, to je moje cesta. bílých směsí. To je správně. Oh, mňam. Jo, takže to všechno vzniklo tady v údolí. Takže, víte, je to něco, co v těchto dnech popíjím. Je to jen nalezení všech ostatních odrůd, o kterých ve skutečnosti moc nemluvíme

Jacy Toppsová 38:35

mimo

Alice Achayo 38:36

Mimo vyšlapané cesty. Ano, ano, bylo to dobré.

Jacy Toppsová 38:41

Alice Achayo. Děkuji moc, že ​​jste se ke mně přidali. Bylo mi potěšením s vámi mluvit.

Alice Achayo 38:46

Děkuji moc, že ​​mě máš, Jacy, doufám, že budeš mít krásný den.

Jacy Toppsová 38:55

Proč víno spojuje lidi bez ohledu na jejich odlišnosti. Slova jsou velmi mocná. A jazyk, který ve víně používáme, může pomoci přivést více lidí ke stolu, nebo je lze použít jako nástroje k vyloučení. Věřím, že čím je odvětví rozmanitější, tím je víno zajímavější. jaké jsou vaše myšlenky? Pokud se vám dnešní díl líbil, rádi si přečteme vaše recenze a vyslechneme, co si o něm myslíte. Své komentáře a dotazy nám můžete poslat e-mailem v podcastech na wine nadšenec.net. A hej, proč neřeknete svým přátelům, kteří milují víno, aby se na nás podívali, abyste si zapamatovali, že se můžete přihlásit k odběru tohoto podcastu na Apple, Google, Spotify a kdekoli jinde, kde podcasty posloucháte. Můžete také přejít na podcast zpětného lomítka wine nadšenec.com. Pro další epizody a přepisy. Jsem Jacy Topps. Díky za poslech.