Close
Logo

O Nás

Cubanfoodla - Tento Populární Víno Hodnocení A Recenze, Idea Unikátních Receptů, Informace O Kombinacích Zpravodajství A Užitečných Příruček.

Kultura

V Arménii se proti přesile zakořenila vinařská renesance

Arménie je považována za jedno z kolébek vinařství s archeologickými důkazy starými nejméně 7 000 let. Vinařská kultura země byla tragicky zdecimována za Sovětského svazu, kdy byl nucen místo vína vyrábět brandy.



To se konečně začalo měnit asi před tuctem let. Dnes v zemi působí více než 200 vinařství a jejich lahve nyní najdete na trzích a v restauracích po celých Spojených státech a Evropě. V čele této renesance je tým otce a dcery Vahe a Aimee Keushgerianových, kteří produkují vína Keush a Zulal a zároveň dohlížejí na společné vinice a produkční projekty pro desítky dalších značek.

Mohlo by se vám také líbit: Průvodce po Arménii, jedné z nejstarších vinařských oblastí světa

Nebyla to snadná cesta, protože některé z nejlepších arménských terroir a jeho nejžádanější původní odrůdy vinné révy se nacházely uvnitř a na hranici Náhorního Karabachu. Tato odtržená republika etnických Arménů – výsledek brutální války mezi Arménií a Ázerbájdžánem v letech 1991 až 1994 – se v roce 2020 znovu stala oblastí konfliktu, když se Ázerbájdžán pokusil znovu získat kontrolu nad zemí.



To vedlo pro Keushgeriany k dramatickému a nebezpečnému období sklizně, kdy museli sbírat hrozny na pohraničí, zatímco poblíž zuřily bitvy. V září 2023 zasadil Ázerbájdžán republice poslední úder, převzal území, vystěhoval 150 000 Arménů a od 1. ledna 2024 vymazal Náhorní Karabach z mapy.

Tento konflikt dobře znám, protože jsem v roce 2004 strávil téměř měsíc v Náhorním Karabachu. Byl jsem tam s válečným fotografem Jonathanem Alpeyriem, abych informoval o geopolitické situaci. Narazili jsme také na vinařskou kulturu regionu, která se pak pomalu znovu vynořovala z války o deset let dříve, a strávili jsme pár dní návštěvou vinic posetých nášlapnými minami a vinařství, jejichž zdi byly posety dírami po kulkách. Tato zkušenost vedla k mému prvnímu velkému celovečernímu příběhu v mezinárodním časopise a odstartovala mou kariéru vinařského novináře. Místní lidé, nyní uprchlíci, a místa Nágronského Karabachu budou vždy blízká mému srdci.

Mohlo by se vám také líbit: 9 hroznů, které vám pomohou porozumět arménskému vínu

V roce 2021, povzbuzen vlastním bojem Arménie, a přesto zaměřený na povznesení historie vína v širší oblasti, se Vahe Keushgerian zavázal vyrábět víno z hroznů vypěstovaných v sousedním Íránu. Přestože historie vína sahá stejně daleko do Íránu – starobylé arménské vinařské místo je jen míle od íránských hranic – země nadále prosazuje zákaz alkoholických nápojů uzákoněný během islámské revoluce v roce 1979.

Podařilo se mu to v roce 2021, hledal na venkově hrozny a vyvážel je zpět do Arménie, kde s Aimee vyrobili první komerční víno z hroznů vypěstovaných v Íránu po více než 40 letech.

Tato sága je srdcem dokumentu SommTV Pohár spásy , který se nyní vysílá online po turné po kinech po Severní Americe. Abych se dozvěděl více o tom, co přitáhlo Vahe Keushgeriana do Arménie, proč se k němu Aimee rozhodla připojit a jak vypadá budoucnost vína v této starobylé zemi, vyzpovídal jsem je oba.

  Logo Apple Podcast
  Logo podcastu Google


Přepis epizody

Přepisy jsou generovány pomocí kombinace softwaru pro rozpoznávání řeči a lidských přepisovačů a mohou obsahovat chyby. Před citováním zkontrolujte odpovídající zvuk.

Matt Kettmann 0:09

Dobrý den, vítejte u podcastu Wine Enthusiast. Sloužíte kultuře nápojů a lidem, kteří ji řídí. Jsem Matt Kettmann, spisovatel na svobodě zde ve Wine Enthusiast. A dnes vám přináším rozhovor s Vahe a Aimee Keushgerian, týmem otce a dcery, který stojí za Keush, Zulal a dalšími vinařskými projekty v Arménii. Arménie je mému srdci velmi blízká. Strávil jsem tam asi měsíc před 20 lety a byl to výlet, který opravdu pomohl nastartovat mou kariéru spisovatele vína, Arménie je považována za jedno z kolébek vinařské kultury. A dnes zažívá vážnou renesanci ve vinařství, přičemž Amy a Vahe vedou tento úkol. Jejich příběh je základem nedávno vydaného dokumentu Cup of Salvation od SommTV a připojili se k podcastu, aby nám řekli něco více o historii vína a Arménii, vzrušující energii kolem dnešní vinařské komunity v zemi a proč se Vahe rozhodl riskovat svou svobodu v roce 2021 tím, že jako první člověk vyrábí komerční víno ze sousedního Íránu za více než 40 let.

Tohle je Matt Kettmann s nadšencem do vína. Jsem tu s Vahe Keushgerianem a jeho dcerou Aimee Keushgerian, vinaři z Arménie, ze všech míst, a dnes budeme hovořit o historii vinařství v Arménii, která sahá tisíciletí. Budeme si povídat trochu o tom, jak se tento otec-dcera dal dohromady a rozhodl se začít společně vyrábět víno v Arménii. Promluvíme si trochu o některých konfliktech v této oblasti, zejména kolem Náhorního Karabachu nebo jinak známého jako Artsakh, které se týkají výroby vína před několika ročníky. A pak se také dostaneme do Vaheovy bláznivé mise vyrábět víno a Írán nebo získávat hrozny z Íránu a vyrábět víno v Arménii. To vše zachycuje nový film televize Somm s názvem Cup of Salvation, který si nyní můžete pustit online. Takže pokud vás to zaujalo, rozhodně se na ten film podívejte. A můžete si koupit i tato vína, která jste mi kluci poslali a byla fantastická. Víno z Íránu jsem ještě nezkusil, protože se mi zdá trochu příliš zvláštní. Ale ty ostatní z Arménie byly fantastické. Tak se sem ponořme. Vahe, narodil ses v Sýrii, správně, vyrostl jsi v Libanonu a pak v Itálii, a pak jsi pracoval v Kalifornii, pak jsi vyráběl víno a Itálii a pak jsi se rozhodl vyrábět nějaké víno v Arménii. Řekněte mi tedy něco o své osobní historii a o tom, jak jste se dostali k tomu, že jste vsadili na Arménii ze všech míst, abyste vsadili svůj nárok, pokud jde o víno.

Gap Keushgerian 2:22

Chápu. Jo, sekvence je v podstatě správná: Sýrie, a pak jsem vyrůstal v Libanonu až do mých 19 let, pak Itálie. pak do USA – Kalifornie – a pak jsem se vrátil na 12 let do Arménie, což je poprvé, co jsem skutečně vyrobil víno. Do té doby jsem byl obchodník a prodával italská vína po celých USA v Kalifornii na východním pobřeží. A pak si pronajmu nějaké vinice, pak si pronajmu vinařství v Toskánsku a vyrábím tam víno. A pak jsem tam udělal víno v Puglii. Takže jsem měl v provozu dvě vinařství současně. Arménie to byla upřímně řečeno náhodná cesta v roce 97. Kamarád mého švagra s přítelem, chystali se jet do Arménie, řekli, že se k nám chceš přidat? Jistě, jistě, samozřejmě. A vstoupil jsem do armády v Paříži, pak jsme šli do Arménie. Tam mi při rozhovorech s lidmi bylo řečeno, že tam všechno vinařství začalo. A být romantický typ, to bylo všechno, co jsem musel slyšet. A tak se tato věc dostala do mého mozku v mé mysli, co s tím mohu dělat? A pak o dva roky později jsem přišel a nechal si na nějakých vinicích vysázet vinice v roce 99, což v té době v Arménii nikdo nic nedělal. Rychle vpřed se tento projekt neuskutečnil – zasadili jsme vinice u nesprávného partnera a tak dále. Takže klasické emocionální rozhodnutí, a pak, takže v roce 2009 jsme udělali gap year s rodinou v Arménii a já začal dělat projekt, byl tam velký projekt, ale nebylo tam vinařství. Tak jsem udělal šest lahví vína, všichni byli ooh, bylo to tak dobré. Bylo to tak krásné. A ten projekt se rozjel. A tím začalo celé znovuzrození tohoto odvětví. Víte, byl to projekt o rozloze 300 hektarů. A pak se stala vedoucí značkou v Arménii, takže nastavila standard pro nové vinařství. A pak v roce 2013 jsem chtěl dělat sekt a tak dále a tak dále. A pak jsem se do toho pořádně zapletl, už jsem se do Států nevrátil. Zůstal jsem v Arménii. Takže jsem tady 14 let.

Matt Kettmann 4:42

A vy jste původem Armén. Vyrostl jste v arménštině?

Gap Keushgerian 4:47

Ano, mluvil jsem arménsky. Angličtina by byla můj druhý jazyk, ale takhle jsme začínali ve škole. Arabština byla jazykem země. Takže jsme se učili arabsky, psali jsme arabsky Ale nikdy jsme opravdu necvičili, dokud jsem nešel do armády, a všichni byli Libanonci a všichni mluvili arabsky a já byl jediný Armén v kasárnách, řekněme to tak. Jinak, víš, drželi jsme hlavu nízko a každý si dělal to svoje. Víte, byli jsme hosty v hostitelské zemi, jako je Sýrie, Irák, Libanon po genocidě, tam se rozprostřeli všichni Arméni. Někteří v USA, Francii, kdovíco ještě. Takže tam – oba moji rodiče byli Arméni, škola, skaut.

Matt Kettmann 5:35

Historie arménského vína sahá 4 000, 6 000 let zpět?

Gap Keushgerian 5:41

Poslední byla 6100 let – protože tato jeskyně v Arménii byla datována uhlíkem. Ale pak před třemi nebo čtyřmi měsíci, možná už je to skoro šest měsíců, proběhl společný výzkum mezi místními arménskými, evropskými a čínskými výzkumníky a datovali jej na 11 000 let. Nikoli Arménie jako taková, ale náš region jako rodiště a ten se vrátil o 11 000 let zpět. Byla tam dvě centra, Ashawa byla vinná réva, což je vinifera, a pak v ní byly, myslím, že to byl Ashkan nebo někde, stolní hrozny, takže jíst hrozny. Takže ti dva, jeden šel na východ a jeden na západ. A pak ze Západu to šlo do Evropy, putovalo to, vinná réva putovala Evropou a pak se to samozřejmě změnilo, víte, takže.

Matt Kettmann 6:33

A pak Arménie měla, myslím, jen pro čtenáře, kteří tuto část světových dějin nesledovali, Arménie byla součástí Sovětského svazu. A v té době byly místní vinařské tradice tak nějak utlumené nebo jak byste to období popsal?

Gap Keushgerian 6:48

Za Sovětského svazu? Vstoupili jsme do Sovětského svazu ve dvacátých letech. Víte, byli jsme nezávislí, ale sotva jsme to zvládli, a pak přišel Sovět, Rudá armáda a skoro všichni tam, Gruzie, Ázerbájdžán, Arménie, každá další východoevropská země se stala součástí, ne všechny, ale Sovětský svaz. Byli jsme jednou z republik Sovětského svazu. A protože Sovětský svaz nebo komunistická ekonomika byla plánovaná ekonomika, takže museli udělat pětileté plány, měli pětileté plány, takže měli tolik lidí a určité země, kde se dalo vyrábět víno, Gruzie, Arménie, Ázerbájdžán a cokoli jiného. . Orapa, jeden z nich, kam jsem se nemohl dostat, byl součástí Ázerbájdžánu, ale byla to arménská enkláva. Stačilo jim dodat víno do Sovětského svazu. Takže Arménie, která byla dána z půdy a arménských odrůd, se během Stalina, kteří jsou Gruzínci, rozhodli, že Gruzie bude vyrábět víno a Arménie bude vyrábět brandy nebo fortifikovaná vína, kopie Sherry, Madeiry a tak dále. Přístav. Takže všechna tato vína zkopírovali v Arménii a Arménie dodala Sovětskému svazu brandy, hodně z toho, víte, její destilace fungovala. A kromě jedné oblasti s jeskyněmi, protože tam jsou samé kopce, pokračovali ve výrobě stolních vín, v podstatě stolních vín, protože to nebylo produktivní. Bylo to ploché, víš, nemohli podojit půdu, abych tak řekl. Takže tato oblast zůstala. A pokračovali ve výrobě stolních vín, jinak to dělalo pár dalších míst. Ale zatím řekněme, že jsme žili v temných dobách, až bych řekl klidně 19, 2000 až 2009. Takže asi 70 let, 75 let.

Matt Kettmann 8:53

Tak a skutečně teprve asi před 20 lety začalo skutečně docházet k tomuto druhu moderního znovuzrození arménské vinařské kultury.

Gap Keushgerian 9:01

No, víte, první vína byla vyrobena z ročníku 2010, tři projekty souběžně dělaly víno z ročníku 2010, které vyšlo na konci roku 2011. To je experiment, který jsem udělal v roce 2009, šest rodičů, ale 2000 jsem zasadil vinice v roce 1999. Ale velký projekt, 300 hektarů, byly vysázeny v letech 2006, 2007. A pak to období.

Matt Kettmann 9:34

Takže je to opravdu mladé – myslím tím, že je nejstarší vinařskou oblastí na světě. je extrémně mladý.

Gap Keushgerian 9:41

Kolem 12 let. Renesance znovuzrození arménského vinařství je kolem 12 let. Chci říct, nějaký přesně určit, který měsíc, kdo kdy co – v některých ohledech je opravdu roztomilé, že se můžete vrátit a říct: „Ach, pamatuji si tu restauraci, tuhle restauraci,“ protože to bylo jako, v některých věcech víte, že zdarma pro všechny způsoby, a neexistovala žádná kultura, následovala kultura. A víte, když si vzpomenu, když jsem vyrobil prvních 25 000 lahví, a někdy se v noci probudím, jako, co prodám tohle víno? Víte, myslím, že jsem byl zvyklý tu a tam prodávat italská vína v USA. Ale víš, když jsem šel za distributorem v USA a řekl: Hej, mám arménské víno, podíval by se na mě jako, jestli, víš, ze kterých částí měsíce jsi přišel, tak to udělám. Ale upřímně, myslím, že 25 000 lahví vydrželo možná šest měsíců. A další tři nebo čtyři roky jsme měli deficit. Takže obchody chodily do restaurací, aby si to odtamtud kupovaly, protože jsme to omezili pouze na čtyři restaurace. Takže to bylo takové roztomilé. A pak přišlo několik dalších značek a poslední tři nebo čtyři roky jsou teď na každém kroku, říkám, že každé objetí se – to jsou arménská jména – vyrábí víno, plácněte na etiketu. Nebo někam jít a někdo jim uvaří víno. Takže teď je to úplně mimo kontrolu. Že jo? Což je dobře.

Matt Kettmann 11:09

Což je dobře. Je to dobrý problém mít. Aimee, nebyla jsi na cestě vína, než jsi se připojila ke svému otci. Že jo? Nebylo to něco, co by vás zajímalo. Dá se to říct?

Aimee Keushgerian 11:19

Ne. Chci říct, vyrostl jsem kolem vína, vyrostl jsem v Toskánsku s Vahem a nikdy jsem si nemyslel, že budu kráčet ve stopách svého otce. Ale právě jsem maturoval na vysoké škole a on mě pozval, abych se zúčastnil sklizně pro Keush v roce 2016. Tak jsem si myslel, že to bude opravdu zábava. A tak když jsem tam na podzim šel, můj svět se tak trochu změnil, protože já, A) jsem byl představen vinařskému průmyslu velmi odlišným způsobem. Je to odvětví s mnoha různými aspekty. Je to zemědělský průmysl, je to řemeslo, je to řemeslný průmysl, vyrábíte dobrý produkt. A je to globální mezinárodní obchod. Takže já vinařský průmysl se najednou stal velmi odlišným, když jsem se na to podíval z této perspektivy. A navíc příchod do Arménie jako arménské diaspory byl velmi lákavý. Nemít svou vlastní zemi, historicky, za posledních 100 let, a pak mít svůj národ nezávislý a mít místo, kterému říkáte vlast, je velmi emotivní rozhodnutí. A je to velmi emotivní téma k řešení. Takže jo, tak Takže když jsme spojili tyto dva a poté přijeli do Arménie a viděli, že vinařský průmysl právě exploduje, rok 2016 následoval po roce 2015, což nebylo příliš, v roce 2015 došlo k několika přelomovým okamžikům. Pro průmysl. Jeden, například první, byl to první rok, kdy byl Riedel dovezen do Arménie v roce 2015. A to měl, jen pro uvedení na pravou míru, byl to také rok, kdy byla založena vinařská akademie. Takže to byly jakési přelomové momenty, které se staly rok předtím, které jste mohli cítit o 12 měsíců později, a vědět, že se vlnící efekty odehrávají tak rychle, bylo velmi vzrušující být toho součástí. Takže rok 2016 byla moje první sklizeň. A pak jsem s tátou začal pracovat na projektu Keush s tátou při výrobě methode traditionalelle v Arménii, víte, a to je to, čím je výroba šumivého vína obecně velmi zvláštní, a pak výroba methode traditionalelle v Arménii je ještě zvláštnější.

Matt Kettmann 11:40

Co, omlouvám se, že ruším, ale co sis myslel, že uděláš se svým životem?

Aimee Keushgerian 13:13

Vlastně jsem si myslel, že budu pracovat pro velkou nadnárodní rozvojovou instituci a budu pracovat na rozvoji venkovských ekonomik. A pak a Vahe navrhl, že, víte, mnoho vinic a mnoho vinařského průmyslu v Arménii udělá právě to. Ve skutečnosti máme mnoho vinic, které jsou v příhraničních vesnicích a hrozny a vinice nyní z velké části přispívají k růstu naší venkovské ekonomiky. Takže řekl, víte, můžete to stále dělat, pokud jste do toho zapálení, a uděláte svůj vliv prostřednictvím vinařského průmyslu.

Matt Kettmann 13:43
A dostanete skvělou láhev vína, kterou můžete sdílet s lidmi.

Aimee Keushgerian 13:46

Jo, to pomáhá, to je, to je plus. Že jo?

Matt Kettmann 13:46

A teď jsi, vlastně chodíš do školy, získáváš další titul, ale ve víně ve francouzském Dijonu, správně. Odtud k nám mluvíte?

Aimee Keushgerian 13:51

Jsem. Takže získávám titul MBA ve víně a lihovinách na Burgundy School of Business. Je to krásný zážitek. Ve světě existuje několik programů MBA, které se zaměřují na víno. Máte Napa, máte UC Davis, máte Kedge v Bordeaux, University of Adelaide. Když jsem si vybíral programy, tak jsem přemýšlel, v jaké vinařské oblasti chci být? A v jakém regionu má smysl být pro Arménii? Když se podíváme na to, jak se Arménie vyvíjí jako vinařská oblast, máme určité hrozny, které vyčnívají, a určité vlastnosti a terroir, které definují naši vinařskou oblast, a pro mě jsem tak trochu označil Burgundsko jako místo, kam jsem chtěl jít a naučit se a, a, a vezmi si své znalosti, tak se s nimi vrátím do Arménie.

Matt Kettmann 14:38

Skvělý. No, pojďme si o těch hroznech něco říct. Možná můžete začít a Vahe se může také ozvat, ale Arménie má spoustu různých původních odrůd, které právě znáte, z Arménie a myslím, že jsou součástí druhu renesance, tyto jsou znovuobjevovány, znovu zdůrazňovány a dostat na ně dobrý důraz, aby je dobře pěstovali a aby z nich byly opravdu zajímavé. Řekněte tedy o některých z těch hroznů a o tom, co s nimi děláte.

Aimee Keushgerian 15:03

Jo, no, historicky máme více než 500 Vitis vinifera, které údajně pocházejí z tohoto regionu. Takže si dokážete představit, že je toho pravděpodobně mnohem víc, než si vůbec dokážeme představit. Za Sovětského svazu zde byla školka asi 150 původních hroznů. A nyní jich můžete najít asi 40 nebo 50, i když to roste, jak vyvíjíme a znovu objevujeme ztracené a staré hrozny. Obecně platí, že Areni je naše primární odrůda, což je naše černá odrůda. A pak to pochází z oblasti Vayots Dzor a Voskehat pro naši bílou odrůdu hroznů. A pak máme nějaké další hrozny, které se začínají objevovat, jako je Tozot, koza Chillar Gurmeet, Garan Dmak, opravdu máme, stále jsme na samém začátku a) identifikace všech těchto domorodých skupin, které mají potenciál , jsme na začátku pochopení klonů, které máme, například jsme našli 19 klonů Areni, našli jsme živé klony Tozot, tyto klonové selekce jsou velmi významné v tom, jak vyvíjíme vinice vpřed. Ale obecně jsme stále na úplném začátku objevování toho, co máme v hroznech, ale většinou to, co najdete, je Areni a Voskehat, protože chce říct slovo ušlechtilé, víte, dát mu spravedlnost, protože to by se mělo nazývat, že je to krásná odrůda vinné révy, která vede a) z hlediska kvality a stylu. A ano, je to tak, je to skvělé.

Matt Kettmann 16:23

Jo, a mám na mysli, moje zkušenost s Areni je taková, že je hodně lehký – mám na mysli, že existuje jakýsi stereotypní východoevropan, protože chybí lepší popis stylu vína, bývá těžké. Myslím, že si myslíte, že maďarská vína bývají těžká a velká. A Areni je jako úplný opak toho. Je to elegantnější. Je více minerální. Je jemnější, ale nacházíte hrozny, které překračují spektrum od lehčích po bohatší vína?

Aimee Keushgerian 16:48

Ano, ano, máme například odrůdu Sireni, která pochází z Atsafu, je velmi tříslová a velká. Trochu více najdete vína na odvážnější straně se spoustou struktury a tříslovin. Areni se zaměřuje na to, aby byl, má tendenci soustředit se na elegantnější stránku. Ale když ho ochutnáte, víte, má tendenci být velmi ovocné ve vůni, očekáváte tento velmi druh lehkého až středně plného, ​​elegantního vína, ale když ho ochutnáte, má tuto nečekanou, opravdu úžasnou strukturu. Je to tedy velmi složité. A vyrábí vína s mnoha různými vrstvami a složitostí. A jsou některé aromatické a chuťové charakteristiky, které vybíráme a které můžete najít ve většině Arenis. Jak se region vyvíjí a vinaři přetvářejí styl pro hrozny. Nacházíme i společné rysy. .

Matt Kettmann 17:33

Skvělý. Pojďme si tedy trochu promluvit o Náhorním Karabachu a této situaci. Trochu o tom vím, protože jsem tam vlastně trávil čas, jak jsem vám oběma zmínil, víte, před 20 lety, byl jsem tam v roce 2004. Strávil jsem skoro měsíc v Náhorním Karabachu, který tehdy bod byl v podstatě oficiálně neuznanou republikou etnických Arménů v okolí Ázerbájdžánu. Byl to výsledek tříleté docela brutální tříleté války v letech 91 až 94. Ta následovala po konci Sovětského svazu a Arméni si tam dokázali vydobýt vlastní republiku, která byla po léta tak trochu cílem Ázerbájdžánu. chcete to získat zpět a vaše vinařství a pěstování vína zasáhla v roce 2020 válka o Náhorní Karabach. A jen pro rychlý posun vpřed, loni na podzim Ázerbájdžán znovu zaútočil a v podstatě se evakuoval, Náhorní Karabach muselo opustit 150 000 arménských uprchlíků. nyní, od začátku tohoto roku, republika přestává vůbec existovat, což je, víte, zjevně tragédie pro Armény, kteří tam žili po generace, ne-li tisíciletí. Vysvětlete nám tedy, jak jste se dostali do války v roce 2020 mezi Ázerbájdžánem a etnickými Armény v Náhorním Karabachu?

Gap Keushgerian 18:53

Jo, to jsme udělali. V Náhorním Karabachu jsem tam měl školku. Takže proto, že existuje fyloxéra. V Arménii jsou dva regiony, které mají fyloxeru, jedním z nich byl Náhorní Karabach. Takže jste nemohli, na rozdíl od většiny Arménie měla vlastní kořeny. nemusel jsi praskat. Takže to byla jediná operace na rozmnožování rostlin pro lidi, kteří chtěli vysadit nové vinice. A tak jsme to hned napoprvé samozřejmě ztratili. Teď poprvé to bylo přímo na hranici. Takže Ázerbájdžánci nás nenechali starat se o zemi. Takže ta školka byla ztracena. Ale mezitím jsem měl dvě nebo tři výsadby v Arménii, chtěli experimentovat s tou odrůdou, což je Sireni nebo Khndoghni, záleží na tom, jaká synonyma, a tak jsem teď restartoval školku tady, protože spousta vinařů se přestěhovala nyní do Arménie a někteří z nich chtějí ve své rozmanitosti pokračovat. Nyní se tedy snažíme najít adaptaci, abychom zjistili, kde která země nebo která terroir jsou pro tuto odrůdu dobrá. Takže to teď propagujeme. Takže o to dědictví nepřijdeme, chcete-li. Takže to bylo smutné, protože spousta všeho zůstala pozadu, protože se musí evakuovat do tří dnů nebo něco opravdu hloupého. Takže všichni nechali láhve vinných tanků plné vína, vybavení a podobně. A pak se prostě přesunuli dál, aniž by pohnuli jakýmkoli ze svých vín. Takže to byl jeden velký otřes, otřes reality, chcete-li. Ve správné Arménii na severu, kde je region, je pod palbou ázerbájdžánských zbraní, takže palba odstřelovačů. Některá videa tam tedy nejsou zpracována, protože se tam pořád něco děje. A nejblíže, kam jsme v Arménii, je naše vesnice, kde vyrábíme šumivé víno Khachik village, což je také ve filmu. A to jsou vinice s nejvyšší nadmořskou výškou v Arménii, které jsou ideální pro šumivé víno, protože můžete mít fenolickou zralost bez hromadění cukru. A můžete mít velmi nízké pH, skvělou kyselost pro bublinky. A tam to děláme a tam to bylo nejblíž, protože je to asi kilometr a půl vzdušnou čarou, což je pro pohodlí velmi, velmi blízko.

Matt Kettmann 21:35

Jo, a jak je ukázáno ve filmu, v podstatě sbíráte hrozny jako bomby a kulky nebo, víte, vybuchující.

Gap Keushgerian 21:44

Bomby nebyly. Ale musíme, víš, musíme jít, jsou tam vojenská kasárna, takže jsme s nimi museli mluvit a mluvit s vesničany, víš, chci říct, ano, chtějí sklízet a prodávat své hrozny. Na druhou stranu to ani nechtějí riskovat. Takže v podstatě, víte, se snažíme přijít na to, jak to udělat. A my jsme šli a udělali to velmi rychle. Sklízeli jsme, nebyli jsme si jisti, zda budeme schopni sklízet nebo ne. Válka všude kolem vás a je to riskantní.

Matt Kettmann 22:17

To jo. To jo. Aimee, uvědomila jsi si, že tvůj vpád do vinařského průmyslu bude zahrnovat geopolitické konflikty jako je tento?

Aimee Keushgerian 22:27

Ne, opravdu ne, abych byl upřímný. Jo, kdyby můj otec byl burgundský producent, myslím, že by pro mě mohlo být o něco bezpečnější jít v rodinných stopách, ale vinice pro Keush, které máme, jsou, víte, byly vysázeny před sovětskými časy. A vojenské základny byly vybudovány poté, co byly vysazeny vinice, a myslím, že je to realita, válka obecně je realitou, kterou málokdo ze Západu, zejména západního světa, skutečně fyzicky nezažije, protože války se tradičně vedou v zámoří. Ale historicky se války běžně vedou poblíž vinic. Když se podíváte na Champagne, když se podíváte na naše Alsasko, víte, že v historii není nic nového, že kolem vinic se vedou války. A vinice fungují jako hranice a vinice v Arménii fungují jako hranice. Takže ano, nemyslím, že jsem si to neuvědomoval, ani nevíš, když jsem byl čtyři hodiny od války ve věku 27 let. Ale život v Arménii mi dal tak bohaté životní zkušenosti, že bych nechtěl nevyměním to za nic. Je opravdu neuvěřitelné, být součástí země, která tak rychle roste, a být součástí vinařského průmyslu, který tak rychle roste. Je to naprosto neuvěřitelné.

Matt Kettmann 23:27

No, a pak tvůj táta přijde s ještě šílenějším nápadem jet do Íránu vyrábět víno. Takže jen pro přípravu této fáze, od islámské revoluce v roce 1979 je výroba alkoholu v Íránu nezákonná. Ale mezitím Írán a Arménie sdílejí hranice a myslím, že Arméni tam mohou cestovat na turistické vízum, takže to pro vás není uzavřené jako pro Američany a možná i některé další země. A tak Vahe, na co v tuto chvíli myslíš? Protože v roce 2020 přečkáte válku v Náhorním Karabachu. A pak příští rok prostě jděte, pojďme udělat něco ještě šílenějšího, nebo co vás k tomu přitahuje?

Gap Keushgerian 24:10

Dobrá otázka, velmi existenciální otázka, myslím, myslím, Aimee mě pravděpodobně zná, jedna z mála lidí, kteří mě opravdu dobře znají, a rozumí mé psychice. A víte, přichází čas, kdy se věci ustálí, a my vyrábíme víno. Nyní spousta lidí vyrábí víno. Píše se spousta článků. A někdy se cítím dobře, co bude dál? Víš, to musí být. Když jsem byl v Kalifornii, bylo to Toskánsko. Když jsem byl v Toskánsku, byla to Puglia. Když to byla Puglia, byla to Arménie a tak dále. A já, protože to bylo, bylo to nelegální, nebo nikdo víno nevyráběl, celé vyprávění, celý příběh byl pro mě poutavý, upřímně řečeno, musím být první, kdo z něj vyrábí víno a enklávy, protože jsem věděl o V minulosti jsem věděl, že jsem byl na pohřební stezce Hadži, což je pěkný Tabriz na severu, víte, kde byly vykopávky, které stály od revoluce, a je tam pokladnice vína, kultury, vína, vína, vše pro víno, zlaté poháry a podobně. A nic nebylo. Takže to bylo opravdu přesvědčivé pro někoho, kdo je v branži a hledá další dobrodružství, ne bláznovství, ale dobrodružství nějakým romantickým způsobem. Také, víte, docela vidět mezi lidmi, co můžeme dělat. A na dva, šel jsem, šli jsme, šel jsem, jednou jsem dělal výzkum, mluvil jsem tam s lidmi, vrátil jsem se, každý rok tam bylo něco, jeden rok, nemám peníze, další rok, jsem zaneprázdněn víno, že oni jiný je něco. Takže když jsme dělali film, Jason Wise je režisérem. Mluvil jsem s ním o Íránu, když to budou dělat, musel si na to vzpomenout. Takže film byl, pak si myslím, že jsme to chtěli přidat k naší válce. Tak vznikla další sada videí. Pak někde jinde, 21. září. Přesně kolem 21. mi zavolá a říká: Dokážete vyrobit víno v Íránu? A víte, byl jsem na dobrém místě, upřímně, měl jsem dost lidí, kteří pracovali, takže jsem mohl sázet a jet tolik dní a hledat hrozny v Íránu. A řekl jsem, dovolte mi zavolat, doslova. A doslova jsem telefonoval. Víte, někdo, kdo věděl, že je někdo přítel, je Kurd, protože je to Kurdistán, kam jsem chtěl jít. To je místo, kde většina hroznů pochází z provedeného výzkumu. A pak jsem mu zavolal zpátky a řekl: Jo, zkusíme to, seženu náklaďák, který má 18 000 kilo, zhruba 15 000 lahví, dej nebo vezmi, víš. A tak jsem řekl: Jo, a šel jsem, ne, v určitém okamžiku moje naděje klesla. Protože moje chápání kvalitních vinných hroznů a jejich chápání hroznů je odlišné. To je na rozinky nebo k jídlu. Takže neuměli zpracovat a já jsem nechtěl pořád říkat, chci dělat víno. Tak jsem to zakamufloval, že, oh, chci prozkoumat, chceme to udělat. Chceme to udělat, takhle jsem neznal někoho, koho jsem byl v diplomatu, kdo byl velvyslancem, tady v Arménii mi řekl, abych byl opatrný. Víte, jsou velmi záludní.

Matt Kettmann 27:44

A oni ztratili, chci říct, jen pěstitelé hroznů ztratili, víte, dvě generace pochopení toho, jaké to bylo pěstovat.

Gap Keushgerian 27:51

Absolutně. Oni po skutečnosti. Takže jsem to věděl s jistotou, protože Arménům bylo dovoleno vyrábět víno. Takže vyráběli víno v domech, ale nikdo neměl tanky. Neexistuje žádná moderní technologie. Poslední technologie byla z roku 1979. Představte si, představte si Evropu v roce 79 a kuliah na Sicílii, všechno to byly šroubové lisy a nikde nebyla žádná kvalita. Takže to je, víte, čas se zastavil na 40. Několik let. To jo. Takže nemají význam toho, co to znamená moderní víno, kromě toho, že mají své hrozny, které vyrostly po tisíciletí. Tak jsem našel ten hroznový víno, Všichni pořád říkali, víte, Rusko nebo Rusko, to je skvělé. Tak chci a pak konečně třeba ten film. Je to skutečný odraz. Nebylo to upravováno. Takže jdeme a nevidím žádné vítěze. Jedeme dál. Nevidím žádné vítěze. A já si říkám: Dobře, nejsem si jistý, co dělám a co jejich vlastní test Jasona v tom, jak jsme šli s klipy. Ale pak jsem pomalu začal vidět videa uprostřed nádherného ničeho, na vrcholu kopce, kdekoli. Tak a pak jsem se začal smát. Byl jsem velmi šťastný, víš, a pak jsme je nakrájeli, aby se hrozny shromáždily, byly v ledničce na různých náhozech, rozbily hroby a pak to převezli do Arménie, provedli jsme třídění s výběrem na stole a přišli jsme s tím, který má obrovský potenciál, není to tak hrozné? Letos jsem se pokusil vytáhnout ze Shirazu, což je jeden z regionů, který je nejznámější nebo v poezii, Rumi a myslím, že celý region Shiraz byl známý svou skvělou prací. Nemohl jsem to udělat doslova. Nemohl jsem to stáhnout. Jo, pořád jsem nastavoval lidi, kteří mi posílali fotky, o kterých jsem nevěděl, protože jsem dost riskoval, abych šel. Jo, víš, myslím, nějaký chlap No, jeden a mluví o tom ve filmu. Nevím, kterým směrem by se houpali. Víš, chtějí mi dát lekci. Může se to přehoupnout na druhou stranu.

Matt Kettmann 30:09

Ano, myslím, technicky jsi nic neudělal. Studna. Právě jste vyvezli hrozny. To jo,

Gap Keushgerian 30:16

přesně tak. To jo. Ale to, co je to jméno, je anion. Je každoroční vinařství v exilu. Víš, trochu posouvám limity, takže je to jako, víš, já Takže, všichni mi skoro všichni říkali, ani na to nemysli

Matt Kettmann 30:33

jo, jako další musíš poslat Aimee. Lepší střih. Co sis myslel? Co tě napadlo, když to chtěl tvůj táta udělat? Chci říct, že ve filmu je několik dobrých scén, které jsou trochu napjaté, víte, říkáte si: Oh, Bože, ty to opravdu uděláš. Nebyl jsem děsivý. To jo,

Aimee Keushgerian 30:54

neuvěřitelně to drásalo nervy. Jason se ve skutečnosti postaral o to, aby získal velmi reálné emoce, myslím, že filmová sklizeň začínala v Arménii a via se chystala udělat něco, co ještě nikdo ve skutečnosti neudělal a my ve skutečnosti neděláme nic, o čem by vláda nevěděla, že má moc. přísný postup a předvídatelnost ve svém jednání. Takže jsem opravdu nevěděl, jak to bude. Dodnes vlastně nevíme, jak bude vláda reagovat vpřed tím, že rozhodně není dovoleno uzavřít své nejbližší rodinné příslušníky, nedovolit mu odjet do země, a nejsem si jistý, co by se stalo, kdyby v tuto chvíli vkročí na hranici, abych byl upřímný.

Matt Kettmann 31:32

No a je to skvělé. Chci říct, některé z nejsilnějších scén ve filmu jsou, když víte, že íránské víno se dostane do expatriotů Íránců, víte, ve Spojených státech, a oni jsou a zkoušejí to a říkají, ty Víte, opravdu můžu ochutnat, v podstatě jsem ochutnal domov, víte, protože se museli evakuovat během revoluce. Očekávali jste, že dostanete takovou úroveň emocionální odezvy na lidi, kteří víno nakonec vyzkoušeli,

Gap Keushgerian 31:58

Myslel jsem, že získáme dobrou trakci ve větší komunitě sommelierů. V restauracích v New Yorku, LA a San Franciscu, dejte to za sklo, tu věc, protože pořád hledají a hledají, takže jsem si nebyl jistý. Íránské proto, že se nám stejné pozornosti nedostalo v arménské komunitě, kde jsme vyráběli arménské víno, ale možná kvůli Sovětskému svazu, kultuře pití vína a zastavení. A na Západě jsme to neměli. Lidé v Libanonu, Arméni v Libanonu, Sýrie. nepili jsme. Jednou jsme pili Irák, což bylo to, co pili všichni v Libanonu. Ale Íránci si tuto chuť museli zachovat. Je to v jejich kultuře, je to v jejich básních. Je v nich všechno. Tak to udělali, dostal jsem lidi, kteří mi psali e-maily se slovy: Oh, pamatuji si, že můj otec dostával všechna moje vejce. Žádný otec nezískal hrozny z jižních kostek k výrobě vína doma, dokonce ani během prohibice. Tak a udělalo to je to. Udělali jsme projekce v Chicagu a New Yorku a tam bylo několik akcí a pak následovaly otázky a odpovědi. A někteří zvedli ruku a mluvili o tom. A myslím, že to chtělo dobré přijetí. Ti dva, ale především moje Sarah, myslím, že jsou Íránci a nedělali víno. Takže pro ně je to opravdu emotivní. Protože teď dělají svou vášeň v Oregonu, na rozdíl od bouře v Raspbianu. Nebo v Shirazu. No, jsem si jistý, že by to rádi udělali, víte, protože je to jejich vlast. Takže jím všechno, co jsem kdy pozitivní chlap. Doufám, že uvolní stísněnost kolem vinařství a doufám, že do deseti let alespoň povolí kontrolovanou nebo omezenou výrobu vína, ale pro export na místní trh. Nevypadá to dobře pokaždé, když dostanu naději. Znáš jednu dámu bez šátku a víš, že se kvůli šátku zabije spousta lidí. Protože jedna mohla dívka to nenosila. Odmítla ho nosit. A pak lidé, víte, šli protestovat. Byli zastřeleni. Tak já a pak jsem se vrátil do reality. A ztrácím naději, že tato starost, o které mluvím, samozřejmě víte, hanba nebo je to medvědí služba pro lidi. Víte, chci říct, je to víno proboha. Víte, víno spojuje lidi. Je to, chci říct, je to podstata toho, víš, chci říct, že jdeš na večeři v jednom a jíte a jdeš, žiješ, nemluví se, není tam žádná společná diskuse. Není víno. Když není víno, víte, kolik toho můžete udělat s Coca Colou? Budeme si povídat o umění a poezii a vašich snech, aby vaše děti něco dokázaly bez sklenky vína. Prostě nemá čtyři týdny se nestane. Je to jako zvukový systém bez reproduktorů, víš? Dobře, ano. A pak se najedí a jdou. Takže, víte, jsme zvyklí sedět kolem šesti lidí, kteří si objednávají šampaňské a objednávají burgundské, pak si objednávají něco jiného, ​​a pak víte, jít domů svěží, zrenovovaní. tak říct,

Matt Kettmann 35:47

řekni mi něco o víně, jak se jmenuje a jaký druh čeho, jaké jsou syrové hrozny Shea, jako,

Gap Keushgerian 35:55

ruský hroznový je, je velmi, je jiný. A je lepší, aby to bylo jinak. Protože jinak, víte, to není tak, že bych to nedokázal určit. Neobsahuje třísloviny, takže v tomto smyslu je mu blíže, někdy, ale ne moc tenisu. Rozhodně. Není to jako taninové víno. Má dobré ovoce. Má jasnou třešeň, trochu malinovou. Tento ovocný dlouhý závěr na patře, má pěkný dlouhý závěr na patře. Jmenuje se Rusko. Jedno z jmen je košer. Teď je to samozřejmě krásné. A myslím, že je to krásné nebo něco takového. Zapomněl jsem přesný význam. A Rusko nebo Rusko, vybrali jsme si Rusko, abychom se vyhnuli zmatkům, lidé říkají, že Rusko je ošklivé, víte, tak. Ale většinou je to v Íránu. Používá se jako Rusko, víte. A všechny moudré neroubované krásné kopce, vysoko položené vinice, velmi dobře udržované vinice a dostupné pro muly a osly, víte, opravdu, možná to udělali vysoko. Tedy aby nebyli kontrolováni. Dokonce i kodér je hotový. Upřímně, nedávají jim to do ničeho. Neměli obavy z odhalení na kameře. Nevím, jestli vůbec cítí, že to, co se dělo, upřímně, až na to, že ten chlap přišel, chce koupit hrozny. Je to Armén, víš, domluvíme se na ceně. Není to tak, že by se opravdu báli toho, co se děje.

Matt Kettmann 37:36

Pojďme si promluvit trochu o Arménii, aby to, víte, vedlo na konec této diskuse. Ale když jsem byl v Arménii, před 20 lety, kultura byla stále mnohem, mnohem více založená na vodce, jako bychom si sedli k obědu a vypilovali láhev vodky nebo, víte, nějaké grilované maso a zeleninu a všechno z toho a víno právě začínalo přicházet. Zejména v Karbachu jsme navštívili řadu studní, několik vinařství a ochutnali víno. Pořád to bylo trochu, víte, trochu drsné. Ale některé z nejlepších věcí byly věci na kraji silnice, které nám domácí lidé vyráběli a prodávali, což bylo zábavné kupovat. Ale jak to myslím, Amy, jaký je váš smysl pro kulturu vína u nás na našem setkání právě teď? Zdá se, že se to docela rychle mění. Ach,

Aimee Keushgerian 38:21

tak rychle se to mění. Jo, úplně jiný, než jsem si myslel, když jsi tam byl. Ale v roce 2015 jsme měli asi 38 registrovaných značek vína a dnes jich máme asi 200. Jen abychom vám trochu přiblížili růst. Máme nové vinařské projekty, přicházejí mezinárodní vinaři, kultura ve městě se změnila z kultury pití lihovin, jak jste řekl, na kulturu pití vína a máte pocit, že jste ve městě vína a vína, když jste Ještě v Yvonne, každá restaurace má vinný lístek má dobrý výběr arménských vín. Otevírají se vinárny, otevírají se nové restaurace. Žertujeme celou dobu. Víte, každý týden mám pocit, že se otevírá nová restaurace, takže s vínem to také přineslo rostoucí kulinářský růst. A jsme stále u toho, co víte, začínáme skutečně chápat, že v zemi nemáme Apalačské pohoří. Dáváme dohromady Appalačany, kteří chápou variace vesnic, různé nadmořské výšky mikroklimat. A tak ano, je to tam, prostě je to pocit, jako by to rostlo a rozhodně to určitě roste. Ženy byly ve skutečnosti ranými osvojiteli vína ve vinařském průmyslu, než to byla ještě velmi sovětská kultura. A ženy a ženy mají tendenci se cítit pohodlně jít ven a pít víno. A tak se to teď posunulo zpět v tom, že všichni pijí víno. Máme zde festivaly vína, které se konají každý rok, máme evropské dny vína, máme festival vína Adeney. Takže ano, jsem to já, jen se to tak rychle mění.

Matt Kettmann 39:46

A svůj čas rozdělíte mezi studium ve Francii a život v Arménii. Co vlastně ještě žiješ?

Aimee Keushgerian 39:51

No, momentálně jsem v Dijonu, udělejte si MBA, je to roční program, takže se vrátím a letos před sklizní jsem zpátky v Arménii. Tento podzim,

Matt Kettmann 40:00
a pak se v Arménii začíná rozvíjet vinná turistika až za Armény, kteří tam žijí? Přijíždějí lidé do Arménie, aby ochutnali vína? To se ti děje, víš, kdy

Aimee Keushgerian 40:11

když turismus roste, zlepšuje se naše infrastruktura. Vznikají vinné stezky, staví se u nich nová vinařství. Takže to bude primární druh hlavního zaměření linky. Máme pět vinařských oblastí, ale na všechny pozvané, takže se nachází hodinu a půl jižně od Jerevanu. Je tedy snadné se do něj dostat z hlavního města. A má některé z nejvíce nabitých projektů a vyvíjí se velmi rychle. Takže ano, vinařská turistika rozhodně přichází a rozvíjí se. A ano, je to všechno, jak se to všechno spojuje.

Matt Kettmann 40:44

Proč jste evidentně věřil Arménii, když jste se rozhodl tam zasadit hrozny a jít do toho. Ale uvědomili jste si, že se to stane tak rychle a tak dramaticky? Chci říct, že to je obrovský nárůst jen za posledních šest, sedm let, zní to jako?

Gap Keushgerian 41:00

Podívejte, pamatuji si, že jsem předváděl prezentace na začátku, když jsme dělali první projekt, tohle je asi 1112. To bylo 1011 před 1013 lety. A udělal bych prezentaci a řekl, víte, lidé by se mě ptali: Co myslíš? Víte, jaká gruzínská vína? Můžete je přirovnat ke gruzínským vínům? Co si myslíte, že víte, a já bych velmi sebevědomě řekl, že do osmi let maximálně 10 toto odvětví nepoznáme, bude to úplně jiná věc. A lidé by se na mě dívali. Chci říct, protože jsem udělal nějaké věci. Nemohli zahodit to, co jsem řekl, víš, dobře, on zase mluví, protože mi dali výhodu pochybností, že, víš, dobře, tenhle chlap, víš, možná někdy pochybuji, jestli se to stane, ale je to tak přirozeně o sobě pochybuješ. Pokud jste na ošklivém místě, bagatelizuje vás smutno, cokoliv, jako, nemyslím si to. A pak to prošlo teď, chci říct, víte, pár z nich je top 10 nejlepších vín z košťálu z Arménie nebo Cush byl top 10 Forbes vín roku. A, víš, myslím, a pak jsou tu všechny ostatní časopisy, všechno ostatní, je tu znovuobjevení tohoto odvětví, bude to nyní ve fázi prvních osvojitelů, myslím, že ve fázi raných osvojitelů, kde, víte, sommelierské typy vín , Masters of Wine, špičkoví ředitelé vín, v restauracích, špičkoví dovozci, víte, to bývalo stejné před mnoha a mnoha lety, když jsem prodával víno v Kalifornii. Když přišel Malbec, víš. A pak uvidíte Malbec. A pak uvidíte další Malbec a pak další Malbec. A pak to celé prostě explodovalo. Nyní všichni chtěli udělat Malbec Argentina je dobrým příkladem. Nový Zéland je další. Je to nová země, ale byl to neuvěřitelný růst. A pak začátek byl novozélandský Sauvignon Blanc, dokonce i Austrálie, pamatuji si, když přišli kolem restaurace nebo prodávali víno z Hunter Valley, nebo místa, kdykoli jsem měl restauraci v San Franciscu, takže jsem znal hřiště, která kdysi dělali. . Takže vidím překážky. A pokud se mě lidé budou ptát, mohu s jistotou říci, že to přijde v určitém okamžiku, prostě to vzlétne, víte, tření je menší, a ono se to rozjede a víc lidí přijde do školy, víc vinařství se přestaví , přijde další cestovní ruch a tak dále a tak dále. Myslím, že důležitá věc, kterou děláme, je zajistit, abychom provedli seriózní výzkum, získali klony, správně. Protože víte, že zasadíte vinici na dalších 40 let, chcete se ujistit, že správná hustota je správný klon. Je to správné, toto je správné. Ale neříkám lidem, pokud jsme jako průmysl udělali tolik a dostali jsme recenze a psali zprávy se zbylými vítězi ze Sovětského svazu, představte si, že to uděláme se správnými klony se správnou hustotou s kapkovou závlahou. Protože máme terroir, který si můžete vzít. Není to tak, že by každá země měla sopečnou půdu, vysoko položené vinice a tyto původní odrůdy. Tak to máme. A to, co s tím děláme, je to nejdůležitější. A aby se Arménie dostala na mapu. Takže jsem si velmi jistý. To jo,

Matt Kettmann 44:36

ne a načasování je dobré. Chci říct, lidi teď všechny ty věci zajímají, že? Chci říct, možná před 20 lety lidé prostě chtěli taxík, ale teď se zajímají o výzkum a vývoj nebo jiné domorodé odrůdy, protože tolik lidí se zajímá o historii věcí a všechno nyní. Amy, vidíš mnoho lidí své generace, jak poskakují v Arménii? Chci říct, je to tam, kde se nyní objevuje mladistvá vinařská kultura?

Aimee Keushgerian 44:59

Máme Arménku, která si jde pro své MW, máme některé z vás v restauracích, máme moji generaci. No, myslím, že jsme druhá generace, kde máme spoustu dcer, které následují to, co jejich otec přišel a začal před 10 lety. A jsme, přicházíme a začínáme pracovat také s naší rodinou. Takže ten generační posun začínáme pozorovat poměrně brzy. A ano, jedno odvětví, myslím profesionály, jsou, získávají certifikace W set, získávají, začínají ve vinařstvích v zahraničí. Studují na Geisenheimské univerzitě. Takže se to rozhodně rozvíjí v opravdu pěkné odvětví. A nejdůležitější je, aby se do toho začala zapojovat další generace. Historicky Arméni nebyli vinaři, protože Arméni byli lékaři, zubaři a klenotníci a profese, které nevyžadovaly půdu. Ale teď, když máme půdu a máme vnitro, máme územní celistvost. A máme vinice, nyní se z další generace stávají vinaři. Takže to určitě vidíme. Skvělý.

Matt Kettmann 45:59

No, jsem nadšený, že znovu navštívím Arménii a půjdu se tam podívat znovu, možná mé 20leté výročí od poslední cesty tam. Ale pamatuji si, že mě ohromilo, jak krásná země to byla a jak byli všichni pohostinní a jídlo bylo skvělé i tehdy, jsem si jistý, že teď je to mnohem lepší. Hodně mě to tam bavilo. A byla to opravdu velká část mé vinařské kariéry. Takže víš, měj pro to vždy v srdci lásku. Jsem rád, že vína jsou opravdu vynikající. Ty, které jste mi poslali, byly vynikající. A některé jsem zde sdílel s některými arménskými přáteli, takže jsou nadšení, že to také vidí. Takže každopádně, takže můžeme, pokud vás tento příběh zajímá, můžete sledovat šálek spásy na nějaké televizi, která jde hlouběji do nelehké situace VA Hey a Amy Kashkari, aby vyrobili víno v Arménii a vyrobili trochu vína a Írán a to všechno. Takže děkuji za váš dnešní čas. Dík. Dobrý. Dík. Už jste vyzkoušeli nějaké arménské linky? Co říkáte na ten z Íránu? rádi bychom to věděli. Můžete nám poslat e-mailem své komentáře a otázky na podcast, jak si Wine Enthusiast dotnet pamatuje, můžete se přihlásit k odběru tohoto podcastu na Apple, Google, Spotify a kdekoli jinde, kde posloucháte své oblíbené pořady. Další epizody a přepisy najdete také na webu wine nadšence.com. Ještě jednou. Jsem Matt Kaplan a nadšenec do vína. Díky za poslech.